net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Συμβατικό σασμάν; Ανεστραμμένο σασμάν; Η απάντηση είναι πιο απλή από όσο φαντάζεστε!

Συμβατικό VS ανεστραμμένο

Ποιοι είναι οι δύο τρόποι χρήσης ενός κιβωτίου ταχυτήτων μοτοσυκλέτας, πώς και πότε χρησιμοποιείται το ανεστραμμένο σασμάν, και ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε τρόπου.

 
Όπως είναι γνωστό, οι μοτοσυκλέτες διαθέτουν σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο λειτουργεί με έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο: η πρώτη ταχύτητα επιλέγεται χτυπώντας τον λεβιέ προς τα κάτω, ενώ οι άλλες 5 σχέσεις βρίσκονται επάνω. Καθιερωμένο επί πολλά έτη και σε όλους τους κατασκευαστές, αυτό είναι το «συμβατικό» σασμάν, που βρίσκουμε σε κάθε μοντέλο παραγωγής. 

Ωστόσο, στον χώρο των αγώνων, είναι πολύ διαδεδομένο το «ανεστραμμένο» σασμάν, μια πολύ απλή παραλλαγή του συμβατικού, στο οποίο η πρώτη ταχύτητα επιλέγεται κινώντας τον λεβιέ προς τα επάνω, ενώ οι υπόλοιπες προς τα κάτω. Διαδεδομένο ιδιαίτερα στις ασφάλτινες πίστες, το ανεστραμμένο σασμάν λέγεται ότι παρουσιάζει πλεονεκτήματα έναντι του συμβατικού. Ποια όμως είναι αυτά; 

Κάποιοι αναβάτες ισχυρίζονται ότι η χρήση του κιβωτίου με τον ανεστραμμένο τρόπο, μπορεί ακόμα και να μειώσει τον χρόνο μέσα στην πίστα λόγω ταχύτερων αλλαγών, ωστόσο αυτό είναι, κατά μεγάλο βαθμό, υπερβολή: το κύριο πλεονέκτημα που δίνει η μετατροπή αυτή, είναι καλύτερος χειρισμός του κιβωτίου, όταν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται υπό κλίση. Στις αριστερές στροφές, ο κίνδυνος να «βρει» το πόδι του αναβάτη στην άσφαλτο μειώνεται, ενώ στις δεξιές τα ανεβάσματα είναι πιο εύκολα, καθώς ο αναβάτης δεν χρειάζεται να βάλει το πόδι του κάτω από τον λεβιέ, θυσιάζοντας την σταθερότητά του. 

Παρά το γεγονός ότι η αντιστροφή του σασμάν είναι εξαιρετικά δημοφιλείς στους αγωνιζόμενους, πολλοί χρησιμοποιούν το συμβατικό σύστημα: Τρανταχτά παραδείγματα αποτελούν ο Max Biaggi και ο Kevin Schwantz, οι οποίοι δεν υιοθέτησαν ποτέ το ανεστραμμένο σασμάν! 

Ποιος τρόπος είναι πιο κατάλληλος λοιπόν, για τους αναβάτες; Η απάντηση είναι απλή: είναι θέμα προσωπικής προτίμησης. Με δεδομένο ότι δεν υπάρχει κάποιο σημαντικό κέρδος από την χρήση είτε του ενός είτε του άλλου τρόπου, οι αναβάτες μπορούν να επιλέξουν την διάταξη που προτιμούν. Με πιο απλά λόγια, εάν σας βολεύει ο συμβατικός τρόπος αλλαγών, δεν χρειάζεται να «αγχώνεστε» να τον αναστρέψετε πιστεύοντας ότι θα δείτε σίγουρη βελτίωση, εάν δεν θέλετε! 

 

??????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ