net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Ποιος είναι ο σωστότερος τρόπος για έναν αναβάτη να ανέβει την "σκάλα" των κυβικών;

Σταδιακά ή κατευθείαν;

Ποιος είναι ο πιο σωστός τρόπος να φτάσει ένας μοτοσυκλετιστής στην οδήγηση ενός μοντέλου μεγάλου κυβισμού; Είναι καλύτερα να πραγματοποιήσει την μετάβαση σταδιακά, περνώντας από μία η δύο μικρότερες μοτοσυκλέτες, ή να αποκτήσει κατευθείαν το μοντέλο των ονείρων του;

 
Το θέμα της σωστής μετάβασης από τα μικρά στα μεγάλα κυβικά, είναι κάτι που έχει συζητηθεί όσο λίγα πράγματα στον μοτοσυκλετιστικό χώρο. Το ερώτημα είναι απλό: Όταν ένας αναβάτης ανεβαίνει σε κατηγορία, είναι προτιμότερο να το κάνει σταδιακά, περνώντας από ένα ή δύο μοντέλα, ή να αποκτήσει απευθείας την –μεγάλη- μοτοσυκλέτα που επιθυμεί;

Το ζήτημα αυτό απασχολεί κυρίως άτομα με μικρή μοτό στην κατοχή τους, που επιθυμούν να κάνουν την μετάβαση προς τα επάνω. Έχοντας ίσως ένα μοντέλο μεγάλου κυβισμού στη λίστα επιθυμιών τους, τα άτομα αυτά αναζητούν συνήθως την γνώμη άλλων μοτοσυκλετιστών, για να καταλήξουν...πιο μπερδεμένα από ποτέ! Γιατί συμβαίνει αυτό;

Οι δύο κυρίαρχες γνώμες είναι οι εξής: Πρώτον, η μετάβαση να γίνει με ένα ή δύο «ενδιάμεσα» μοντέλα στην αρχή, προκειμένου ο αναβάτης να εξοικειωθεί ομαλά με την μεγαλύτερη ισχύ και τις απαιτήσεις χειρισμού της επόμενής του μοτοσυκλέτας. Πρόκειται για μια «εκ του ασφαλούς» προσέγγιση για τους υποστηρικτές της, που χαρίζει την πρώτη «γεύση» των μεγάλων κυβικών στον αναβάτη, χωρίς υπερβολές.

Ωστόσο, η δεύτερη γνώμη λέει το εξής: Πας κατευθείαν στην μεγάλη μοτοσυκλέτα που ονειρεύεσαι, χωρίς να σκέφτεσαι τίποτα, χωρίς να νοιάζεσαι πόσο ισχυρή είναι ή αν μπορείς να την κουμαντάρεις, αρκεί να έχεις «το μυαλό σου στο κεφάλι σου»! Όσοι υποστηρίζουν αυτή την άποψη, ισχυρίζονται ότι οι καιροί δεν επιτρέπουν την επένδυση χρηματικών ποσών σε πολλαπλές μοτοσυκλέτες, καθιστώντας στο τέλος αδύνατη την απόκτηση της επιθυμητής μοτό. Ποια από τις δύο απόψεις όμως, είναι η σωστή;

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι γενικότερα, η μοτοσυκλέτα είναι ένα εξαιρετικά ισχυρό χερσαίο όχημα, με ιδιαίτερα αυξημένες απαιτήσεις ικανοτήτων για τον πλήρη έλεγχο αυτής. Δυστυχώς στη χώρα μας, η –οδηγική- εκπαίδευση που λαμβάνουμε στην διαδικασία απόκτησης του διπλώματος είναι πολύ ελλιπής και σε καμία περίπτωση δε στέκεται στο ύψος των περιστάσεων. Βάσει αυτού, είναι και ανόητο, και επικίνδυνο, να ισχυρίζεται κανείς ότι η απευθείας μετάβαση από ένα π.χ. μονοκύλινδρο commuter 125 σε τετρακύλινδρο 1000άρι street θα είναι επιτυχημένη αλλά και ασφαλής. Ο αναβάτης, όσο σίγουρος και να είναι για τον εαυτό του και όσο και αν έχει το «μυαλό στο κεφάλι του», δεν θα μπορέσει να διαχειριστεί την δραματικά υψηλότερη ισχύ της μοτοσυκλέτας και τις ριζικά διαφορετικές απαιτήσεις οδήγησης της. Αυτό ίσως τον οδηγήσει σε επικίνδυνες καταστάσεις-ένα κατά λάθος απότομο άνοιγμα του γκαζιού, μπορεί να φέρει τον πανικό, ο πανικός τον σπασμωδικό χειρισμό και αυτός μια σφοδρή πτώση!

Η καλύτερη λύση, είναι η μετάβαση να γίνει με ένα ή δύο ενδιάμεσα σκαλοπάτια. Με αυτή την προσέγγιση, ο μοτοσυκλετιστής εξοικειώνεται με την μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα, χωρίς...τρομάρες, άγχη ή και δυσάρεστες εκπλήξεις. Στο τέλος, απολαμβάνει μια ευχάριστη και εποικοδομητική εμπειρία, που θα τον οδηγήσει στην σωστή απόφαση για το μέλλον.

Για παράδειγμα, κάποιος αναβάτης που στοχεύει σε τετρακύλινδρο street 1000 κ.εκ., μπορεί να αποκτήσει ένα δικύλινδρο ή τρικύλινδρο μοντέλο στα 600 κ.εκ., αμέσως μετά το commuter του, αν μιλάμε για μετάβαση με μόνο μία ενδιάμεση μοτοσυκλέτα. Εναλλακτικά, ο αναβάτης μπορεί πρώτα να δοκιμάσει ένα μοντέλο της τάξης των 300 κ.εκ., κατόπιν κάποια πιο ισχυρή μοτοσυκλέτα στα 600 ή 750 κυβικά, και τέλος να φτάσει στο "μεγάλο" μοντέλο-μια μετάβαση με δύο "σκαλοπάτια".

Σαφώς, αυτή η προσέγγιση απαιτεί την επένδυση μεγαλύτερου, μακροπρόθεσμα, χρηματικού ποσού, κάτι το οποίο δεν είναι δυνατόν από πολλούς αναβάτες. Και φυσικά, ακραίες λύσεις είναι μη ρεαλιστικές: Είναι αδύνατον ένας αναβάτης να ανέβει...όλα τα σκαλιά του κυβισμού (50, 125, 250 κοκ...) μέχρι να φτάσει στο μοντέλο που θέλει! Κάτι τέτοιο είναι πραγματικά ασύμφορο, τόσο με οικονομικά όσο και με χρονικά δεδομένα. Για αυτούς τους λόγους, η διαδικασία αυτή είναι μή προτιμητέα από πολλούς μοτοσυκλετιστές, ωστόσο τα σημαντικά πλεονεκτήματα της, που αναφέραμε παραπάνω, δεν πρέπει να αγνοηθούν, καθώς πρόκειται για θέματα ασφαλείας. 

Μην ξεχνάμε ότι και το τρέχον σύστημα διπλωμάτων ωθεί τους αναβάτες σε αυτή την φιλοσοφία, με τα Α1, Α2 και Α να ξεκλειδώνουν σταδιακά τα δικαιώματα σε μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες. Και αν θέλετε τη γνώμη μας, δεν είναι λάθος, όταν το παλιό σύστημα επέτρεπε σε έναν αναβάτη...παπιού, να μεταβεί άμεσα σε χιλιάρα supersport, με πολλές φορές αιματηρό αποτέλεσμα.

Εσείς τι πιστεύετε; Ποιος είναι ο πιο σωστός τρόπος «ανόδου» στην κλίμακα των κυβικών; Θα προτιμούσατε ένα ενδιάμεσο μοντέλο ή θα κυνηγούσατε κατευθείαν τον τελικό στόχο σας; Τι θα προτείνατε επίσης σε φίλους σας, βάσει της εμπειρίας σας; Πείτε μας τη γνώμη σας! 
 

 
  • Συνχης πζ Παστακός Σοκολατίνας

    Οι μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού (άνω των 800κε) είναι πρακτικά άχρηστες. "Προσφέρουν" μόνο αυξημένο κόστος χρήσης και συντήρησης συν μη διαχειρίσιμη ισχύ σε δημόσιους δρόμους δλδ κίνδυνο.

      3
  • DIMITRIOS MALOGRIDIS

    Ego prosopika mono gia mena mporo na miliso ke oyte na kano ipodixis.Prosopika imoyn tixeros giati ixa kaloys pilotoys ke daskalous opote imoun tixeros.Ala prepi na to exis ke olas.Prosopika emmatha na odigo stin proti moy Agapi sto XS 11 isxesi mou mazi tis kratise pano apo 20 ke xronakia kanontas pola pola taxidakia poles trelitses poles poles toses poy kapies fores plironae ke to timima kapioi apo tin parea auto eine to asximo komati Den xexnao tis panemorfes stigmes poyezisa mazi tis kai as itane epikidines Entones kontebontas mexri kai kontevontas naxaso kai ego ti zωι moy kana 2 fores Kallo ine kanis na min parasirete apo tous alous ke na ξeri ton eayto tou na sevete ayto pou kabalai anamamesa sta skellia tou. < ride free >

     
  • Νίκος

    Την συνταγή της επιτυχίας δεν την ξέρω. Ξέρω όμως την συνταγή της αποτυχίας. Μεγάλος κυβισμός μικρή ηλικία.

      13
  • Χρήστος

    Προφανώς και σταδιακά. Το θέμα είναι πόσες μεταπηδήσεις θα κάνεις. Το σωστό αν μιλάμε για πολύ μεγάλο κυβισμό είναι να κάνεις 2-3, αλλά υπάρχει και το οικονομικό. Μία λύση είναι οι μεταχειρισμένες που μπορείς να κάνεις το "αγροτικό σου". Σίγουρα όμως σε όλες τις περιπτώσεις θέλει μεγάλη προσοχή ιδιαίτερα με την ισχύ του κινητήρα καθώς οι διαφορές είναι τεράστιες

      3
  • ΓΙΩΡΓΟΣ

    Τουλάχιστον ένα σκαλοπάτι από 350cc ως 600cc και τουλάχιστον για 1 χρόνο.

     
  • γιαννιώτης δημ

    Σαφώς και σταδιακά, και στενοχωριέμαι που κάποιοι έξυπνοι εκεί έξω πιστεύουν ότι μπορείς κατευθείαν να οδηγήσεις μεγάλο χωρίς να περάσεις από τα μικρότερα. Ας θυμηθούν αν η μετάβαση από ποδήλατο σε παπάκι ήταν διαχειρίσιμη και ας μας πουν μετά.

      2

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ