net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Πως θα συντηρήσουμε την μοτοσυκλέτα μας με τον πιο σωστό τρόπο;

Συντήρηση μοτοσυκλέτας: Σε εξουσιοδοτημένο η μη συνεργείο;

Ποιο συνεργείο πρέπει να προτιμήσετε για την συντήρηση της μοτοσυκλέτας σας; Αξίζει το «κάτι παραπάνω» που θα δώσετε σε ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο, σε σχέση με ένα εξειδικευμένο, συνοικιακό κατάστημα; Οι σφραγίδες του συνεργείου θα αυξήσουν την μεταπωλητική αξία της μοτοσυκλέτας σας;

 
Η επίσκεψη στο συνεργείο είναι αναπόσπαστο κομμάτι της συμβίωσης αναβάτη-μοτοσυκλέτας. Κυρίως για την συντήρηση της, αλλά και για οποιαδήποτε βλάβη προκύψει, ο αναβάτης θα κληθεί να επισκεφθεί τον τεχνικό. Στην διαδικασία αυτή, οι περισσότεροι κατασκευαστές μοτοσυκλετών υποδεικνύουν στον χρήστη να πραγματοποιεί την τακτική συντήρηση του οχήματός του σε ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο του δικτύου της εταιρείας. Ωστόσο, τα εξειδικευμένα ή, όπως είναι αλλιώς γνωστά «συνοικιακά» συνεργεία, είναι υπολογίσιμοι «παίκτες» στην συντήρηση μοτοσυκλέτας, προσφέροντας καλύτερες τιμές που προσελκύουν πολλούς αναβάτες. 

Για πολλούς προκύπτει, εύλογα, η εξής απορία: «Γιατί να ξοδέψω περισσότερα χρήματα για την συντήρηση της μοτό μου σε ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο, αφού μπορώ να έχω ένα σημαντικό οικονομικό όφελος πηγαίνοντας σε ένα κατάστημα της γειτονιάς μου;» Πολλοί είναι οι παράγοντες που διαφοροποιούν σημαντικά ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο, από ένα απλώς εξειδικευμένο, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό τα τελικά οφέλη προς τον αναβάτη. 

Ένα συνεργείο χαρακτηρίζεται ως «εξουσιοδοτημένο», όταν φέρει μια συγκεκριμένη πιστοποίηση και εργάζεται στις μοτοσυκλέτες βάσει διαδικασιών, ορισμένων από τον κατασκευαστή. Αυτό σημαίνει τα εξής: Διαθέτει ειδικά εγχειρίδια επισκευών για τα μοντέλα της εκάστοτε εταιρείας, αλλά και αυστηρά καθορισμένες διαδικασίες, για την εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας στην μοτοσυκλέτα. Ένα πρωτόκολλο καθορισμένο κατευθείαν από τους ίδιους ανθρώπους που σχεδίασαν και κατασκεύασαν τη μοτοσυκλέτα. Επιπλέον, τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία χρησιμοποιούν γνήσια ανταλλακτικά, τα οποία προφανώς ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις του κάθε μοντέλου, χωρίς καμία απολύτως παρέκκλιση. Τέλος, κάθε τέτοιο συνεργείο παρέχει εγγύηση εργασίας, αλλά και την πολύτιμη «σφραγίδα» του επίσημου δικτύου, στο βιβλίο service της μοτοσυκλέτας μας. 

Ακόμη, το προσωπικό των εξουσιοδοτημένων συνεργείων εκπαιδεύεται συνεχώς για κάθε νέο μοντέλο που παρουσιάζεται, αλλά και για την επικαιροποίηση των γνώσεών τους, ενώ σε περίπτωση κάποιας ανάκλησης μοντέλου από την κατασκευάστρια εταιρεία, η επέμβαση και η επισκευή μπορεί να γίνει μόνο σε ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο! 

Πως ωφελούν όλα αυτά τον αναβάτη; Πρώτον, ο κάτοχος της μοτοσυκλέτας μπορεί να είναι απολύτως σίγουρος για την ποιότητα της εκτελεσμένης εργασίας και την καταλληλότητα των ανταλλακτικών. Επιπλέον, καθώς οι εργασίες είναι προκαθορισμένες από εγχειρίδια και προγράμματα συντήρησης, ο κάτοχος της μοτό δεν χρειάζεται να ανησυχεί, αν έγιναν πράγματι όλα όσα προβλέπονται. Και τέλος –στοιχείο πολύ σημαντικό στις μέρες μας-, τα γνήσια ανταλλακτικά και ένα πλήρες βιβλίο συντήρησης σφραγισμένο από εξουσιοδοτημένα συνεργεία αυξάνουν την μεταπωλητική αξία της μοτοσυκλέτας μας. Ποιος δεν θα ήθελε να ξέρει, με μια ματιά, αν η μοτοσυκλέτα είναι όντως σωστά συντηρημένη, από καταρτισμένους επαγγελματίες, με τα κατάλληλα ανταλλακτικά, προτού την αγοράσει; 

Βέβαια, οι επισκέψεις στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία κοστίζουν «το κάτι παραπάνω», σε αρκετές περιπτώσεις, παρά τα μακροπρόθεσμα οφέλη στην αξία της μοτοσυκλέτας. Για αυτό, και ειδικά λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας της χώρας, πολλοί αναβάτες επιλέγουν να εκτελούν την συντήρησή τους σε ένα μη εξουσιοδοτημένο, «συνοικιακό» συνεργείο. Τα οικονομικά οφέλη, εκ πρώτης όψης, είναι αρκετά έως και πολύ προφανή...Πως όμως, ένα γενικό συνεργείο μπορεί να παρέχει μια σημαντικά φθηνότερη τιμολόγηση, ενώ φαινομενικά «κάνει την ίδια εργασία» με ένα εξουσιοδοτημένο; 

Αρχικά, οι υπηρεσίες ενός μη εξουσιοδοτημένου συνεργείου εξαρτώνται, ως προς την ποιότητά τους, άμεσα από τον τεχνικό και την ίδια του την εμπειρία. Στις περισσότερες περιπτώσεις, «τρέχουν» από έναν τεχνικό εκπαιδευμένο σε γενικό επίπεδο και σπάνια ο τελευταίος θα ανατρέξει σε διαδικασίες του κατασκευαστή ή στα ειδικά service manuals, για την εκτέλεση των εργασιών. Επιπλέον, προκειμένου να κρατήσει το τελικό ποσό χαμηλά, ένας τεχνικός μη εξουσιοδοτημένου συνεργείου δεν χρησιμοποιεί πάντα γνήσια ανταλλακτικά στις εργασίες του. Τέλος, τα μη εξουσιοδοτημένα συνεργεία δεν παρέχουν κάποια εγγύηση, ενώ καθώς δεν δεσμεύονται να τηρούν το πρόγραμμα της συντήρησης κατά γράμμα, μπορεί –ειδικά αν το ζητήσει και ο αναβάτης, που θέλει να κερδίσει λίγα χρήματα- να μην εκτελέσουν κάποια προβλεπόμενη εργασία. Τα αποτελέσματα μιας τέτοια πρακτικής μπορούν να αποβούν δυνητικά επικίνδυνα!...

Φυσικά, η αξία της μοτοσυκλέτας δέχεται πλήγμα κατά αυτόν τον τρόπο, αφού ο αναβάτης δεν θα έχει στα χέρια του τις πολύτιμες «σφραγίδες», ούτε και την εγγύηση εργασιών ενός εξουσιοδοτημένου συνεργείου. Το θέμα της εμπιστοσύνης προς τον τεχνικό, είναι ακόμη ένα ζήτημα: Πως μπορούμε να γνωρίζουμε αν ο άνθρωπος που εργάζεται στην μοτοσυκλέτα μας είναι καλός και ικανός για την δουλειά αυτή; Σε αυτό το ζήτημα, σημαντικό ρόλο παίζουν οι διαδόσεις «στόμα-με-στόμα», φαινόμενο πολύ ισχυρό στον χώρο των αναβατών. Σχεδόν για κάθε εταιρεία, υπάρχει και κάποιος «μάστορας-μάγος», κάποιος «σπεσιαλίστας» που πιθανόν να έχει εργαστεί πολλά χρόνια σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία ή να έχει μεγάλη εμπειρία σε αγώνες. Τεχνικοί τέτοιοι, σαφώς και υπάρχουν. Ωστόσο, προϋποθέτουν πολύ και καλό ψάξιμο, αλλά και εμπιστοσύνη στον λόγο των άλλων αναβατών...Όταν όμως βρεθεί, μπορεί να οδηγήσει σε μια μακροχρόνια επαγγελματική σχέση, με εμπιστοσύνη και απολύτως ποιοτική εργασία. Αξίζει ο κόπος;

Εσείς τι πιστεύετε; Αξίζουν τα ακριβότερα, εξουσιοδοτημένα συνεργεία, έναντι των μη; Πιστεύετε ότι η εγγύηση εργασιών ωφελεί, μακροπρόθεσμα, την αξία της μοτοσυκλέτας; Είναι εφικτό για κάποιον χρήστη, η απρόσκοπτη συνεργασία με έναν «συνοικιακό» τεχνικό, με τα αντίστοιχα άμεσα οικονομικά οφέλη; Και τέλος, αν η μοτοσυκλέτα σας πάθαινε μια πραγματικά σοβαρή ζημιά, θα την εμπιστευόσασταν σε ένα εξουσιοδοτημένο ή ένα εξειδικευμένο συνεργείο; 

 
  • iakovos

    Θα ήθελα να πω πως στην θεωρία όλα τα παραπάνω είναι σωστά, αλλά ζούμε στην Ελλάδα όπου ΟΛΟΙ ανεξαρτήτως προσπαθούν να σε κλέψουν ή να σε εξαπατήσουν απο παντού, τώρα αν αυτό πηγάζει απο την βαθιά κρίση που μαστίζει στην Ελλάδα είναι απλώς θέμα παιδείας που έχουμε δώσει στα παιδιά μας και τώρα το βρίσκουμε μπροστά μας είναι ένα άλλο και πολύ μεγάλο θέμα. Το μηχανάκι σου για service θα το πάς μετά την εγγύηση σε αυτόν που τον εμπιστεύεσαι περισσότερο -ότι δεν σε κλέβει, είναι τίμιος ως προς τις εργασίες του, και φυσικά πολύ καλός μάστορας- τώρα αν αυτός είναι εξουσιοδοτημένος ή όχι ίσως τελικά δεν σε νοιάζει αν το αποτέλεσμα είναι αυτό που σε ικανοποιεί. Εγώ προσωπικά έτυχε και το πηγαίνω σε εξουσιοδοτημένο απο το οποίο είμαι πολύ ικανοποιημένος αλλα φυσικά έχω και φίλους που απο αντίσοιχα της μάρκας τους έχουν φύγει... μερικές φορές είναι και θέμα τύχης.

      7
  • Χρήστος

    Τα μη εξουσιοδοτημενα συνεργεια έχουν συνήθως μηχανικούς από τα εξουσιοδοτημενα που σημαίνει πως πρακτικά θα ξέρουν τα πάντα για την μοτοσικλέτα σου αν βέβαια ήταν στην yamaha και εσύ έχεις yamaha διότι αν έχεις άλλη μάρκα τα πράγματα περιπλεκονται. Επίσης το πρόβλημα υπάρχει με τις οδηγίες στις ανακλησεις πχ από σήμερα και στο εξής θα τοποθετείται τα εξής ανταλλακτικά ή πρέπει να βάζετε αυτα τα ανταλλακτικά.

      6
  • Vasilis77

    Τα εξοσουδοτημενα είναι φαρμακεία... να ρίξουν τις τιμές να γυρίσουμε πίσω...

      16
  • Κωνσταντίνος

    Είμαι με ένα καινούργιο Daytona Monster εδώ και 1 χρόνο. Για λόγους εγγύησης το πάω σε εξουσιοδοτημένο. Ωστόσο όταν κάηκε το φανάρι απλά το πήγα στο μαγαζί "από κάτω" κάτι που δεν σπάει την εγγύηση έτσι και αλλιώς. Έχω δοκιμάσει δύο εξουσιοδοτημένα μέχρι στιγμής και η υποστήριξη διαφέρει, με αποτέλεσμα να προτιμίσω τον ένα από τους δύο που είναι και μακρύτερα απ'ότι με βολεύει αλλά αξίζει τον κόπο. Η συντήρηση μου κοστίζει 20 το λάδι και άλλα τόσα η εργασία του συνεργείου, συν όποια άλλα έξτρα προκύψουν. Δεν ξέρω πόσο θα μου έπαιρνε ένα μη εξουσιοδοτημένο για μια τέτοια εργασία.

      6
  • Ιωάννης Αντωνιάδης

    Πήγαινα κάποτε σε εξουσιοδοτημένα αλλά η εμπειρία έδειξε πολλά όπως... πας για έλεγχο βαλβίδων με καπελώτα και δεν χρειάζονται, βάζουν φλατζόκολλα στο καπάκι είτε γιατί δεν σου αλλάζουν την φλάτζα είτε δεν χρησιμοποιούν δυναμόκλειδο σου πειράζουν το καρμπυρατερ ή τον ψεκασμό τα μείγματα για να τους ξαναπας... δεν σου αλλάζουν λάδια για να σου πάθει ζημιά ο κινητήρας και να πας κάποια στιγμή για γενικό συγνώμη αλλά πάει ακριβά το μαλλί βγήκε όμως και κάτι καλό...με έκαναν τον καλύτερο μηχανικό στις μοτοσυκλέτες μου!!!

      6
  • Δημήτρης Μαμάης

    Καλό το εξουσιοδοτημένο συνεργείο γιά όλους του λόγους που αναφέρετε. Όταν όμως ζητάει 80€ γιά αλλαγή λαδιών (και απόδειξη με δυσκολία ή καθόλου) τότε πρόκειται για εκμετάλλευση και κλοπή. Honda έχω..

      26
  • raceable

    δυστυχώς τα εξουσιοδοτημένα ειναι ακριβά αν και εχουν διαφορά απο τα απλα γιατι γνωρίζουν πολύ καλά τις μοτοσυκλέττες..για μενα μονο στα μεγάλα σερβις, εξουδιοδοτημένο

      19
  • Γιώργος

    Το πρώτο θέμα έχει να κάνει με την ασφάλεια σου, καθώς είμαστε σε 2 τροχούς και η οποιαδήποτε κακοτεχνια ή λάθος μπορεί να αποβεί μοιραίο, 2 έχει να κάνει με την εγγύηση της εργασίας, σου δίνει εγγύηση ο συνεργιας της γειτονιάς; Εισαι σίγουρος πως θα είναι εκεί και στην μαλακια που θα γίνει; για να πας σε μη εξουσιοδοτημενο πρέπει να είσαι σίγουρος για την δουλειά του και ότι μπορεί να αντεπεξελθει σε οποιαδήποτε βλάβη... κοινός να μπορεί να δέσει και να λύσει όλες τις βίδες καθώς και να μπορεί να διάγνωσει και τις ηλεκτρ βλάβες. Δεν είμαι σίγουρος ότι μπορούν να τα κάνουν εδώ δεν μπορούν οι εξουσιοδοτημενοι αλλά εκεί υπάρχει το back up της εταιρείας... τέλος σημαντικό ρόλο παίζει και την μεταπωληση αλλά αν δεν έχεις σκοπό να την πουλήσεις How cares?

      35
  • giannhs

    Εξουσιοδοτημένα μόνο μέχρι να τελειώσει η εγγύηση απο εμένα. πολλά τα χρήματα και θεωρώ ότι δεν έχουν όλα τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία απόλυτα καταρτισμένο προσωπικό. ’λλωστε και τα "μαμα" ανταλλακτικά είναι εκει έξω από άλλες εταιρείες, που απλά δεν πληρώνεις την φίρμα...

      36

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ