net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Τι προσφέρουν τελικά οι mega on-off μοτοσυκλέτες;

Πόσο «Off» είναι τελικά;

Τι ρόλο παίζουν τα μεγάλα on-off στην αγορά; Έχουν τις ικανότητες που υπόσχεται η κατηγοριοποίησή τους, ή ωφελούν κυρίως στην ικανοποίηση του αναβάτη που επιθυμεί status; Πόσο καλά στέκονται στα ταξίδια, σε σχέση με τις τουριστικές μοτοσυκλέτες;

 
Είσαι στην αρχή του χωματόδρομου που οδηγεί μέσα στην καρδιά ενός εκπληκτικού δάσους. Ο δρόμος δεν είναι εύκολος, νερολακκούβες και λάσπη σε διάφορα τμήματα, λούκια και νεροφαγώματα σε άλλα, εμπόδια που πρέπει να τα αποφύγεις χρησιμοποιώντας στενά πατήματα, που ίσα χωράει το ελαστικό σου… και τελικά αποφασίζεις να μην πας, όπως αποφάσισες να γυρίσεις πίσω και το καλοκαίρι, σε εκείνο τον κατηφορικό χωματόδρομο με σαθρή πέτρα και φουρκέτες, που οδηγούσε στην εκπληκτική παραλία. Ο λόγος; Οδηγούσες το Super Duper «περιπετειώδες» On-Off σου, με ισχύ όση και ένα superbike δεκαετίας, με ηλεκτρονικά βοηθήματα που απαιτούν έναν μικρό H/Y για να «τρέξουν»,  με εξοπλισμό και πλοήγηση που θα ζήλευαν οι συμμετέχοντες στο Dakar, με τριβάλιτσα που χωράνε μια μετακόμιση και τελικά… με –αναπόφευκτα- πολλά κιλά και όγκο. 

Που οδηγείται τελικά μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες στην χώρα μας; 

«Εκεί που προστάζει η αγορά», είναι η απάντηση και την αγορά δεν την διαμορφώνουν οι εταιρείες αλλά οι ίδιοι οι «καταναλωτές», μοτοσικλετιστές,  στην προκειμένη περίπτωση. Μπορεί λοιπόν το marketing αυτών των μοτοσικλετών, ο τρόπος που πλασάρονται στην αγορά να εμπεριέχει πολύ σκόνη, πέτρα και πλοήγηση με GPS στην μέση του πουθενά, η αλήθεια είναι όμως ότι η συντριπτική πλειοψηφία των κατόχων τους, θα πατήσουν περιστασιακά χώμα ή δεν θα πατήσουν ποτέ.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που ελκύουν αναβάτες στην συγκεκριμένη κατηγορία; 

Ας μην κρυβόμαστε, ένα μεγάλο ποσοστό αγοράζει μεγάλα On-Off μόνο και μόνο για το κύρος και την επίδειξη. Status Symbol… ναι, πέρα από τα αυτοκίνητα, ισχύει και στις μοτοσικλέτες. Ένα άλλο μεγάλο ποσοστό έχει βρει στα μεγάλα On-Off την ιδανική μοτοσικλέτα τουρισμού! Υπερβολικά άνετα, με πολύ καλή κάλυψη, χώρους για φόρτωμα και «αφράτες» διαδρομές αναρτήσεων για να αποσβένονται σε πολύ μεγάλο βαθμό οι κακοτεχνίες της ασφάλτου και μόνο της ασφάλτου καθότι χώμα, δεν… Μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό  χρησιμοποιεί τις μοτοσικλέτες αυτές για μικτά, «εξερευνητικά» ταξίδια εντός και εκτός Ελλάδας, ωστόσο  αργά ή γρήγορα, στρέφονται –επιβεβαιωμένα- σε μικρότερου κυβισμού και βάρους μοντέλα. 

Οπότε ένα γενικό συμπέρασμα είναι ότι  τα Mega On-Off έχουν απομακρυνθεί πάρα πολύ από την αρχική φιλοσοφία τους, που ήθελε αυτές τις μοτοσικλέτες να είναι απλές και σκληροτράχηλες κατασκευές, ικανές να μεταφέρουν τον αναβάτη τους σε απρόσιτα μέρη χωρίς να δημιουργούν προβλήματα. Πλέον γα να γίνει αυτό χρειάζονται ειδικές οδηγικές δεξιότητες, όπως επίσης και  μετατροπές ή αλλαγές σε επί μέρους τμήματα και περιφερειακά. Από την άλλη, ο ρόλος των Mega Οn-Off ως ασφάλτινα touring έχει κάποια βάση αλλά εγείρεται το ερώτημα του γιατί να μην επιλέξει κανείς εξ αρχής μια touring μοτοσικλέτα, που αν μη τι άλλο έχει σχεδιαστεί ακριβώς για αυτή την χρήση.

Εσείς τι πιστεύετε για αυτή την ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία; Μπορεί ένα mega on-off να σταθεί με αξιώσεις στο χώμα, ή κάτι τέτοιο είναι ακόμη και… αδύνατον; Πρόκειται για μοτοσυκλέτες που ικανοποιούν τις ανάγκες για γόητρο και status, σε βάρος της χρηστικότητας; Θα προτιμούσατε ένα mega on-off ή θα αγοράζατε μια μοτοσυκλέτα με πιο ξεκάθαρο ρόλο, όπως μια τουριστική ή ένα on-off μικρότερου κυβισμού; Αν αγοράζατε ένα, θα το βάζατε και στο χώμα; 

 
  • Γιώργος Δ.

    Τα on-off είναι off μόνο αν είναι κάτω από 200 κιλά (άδεια) αλλιώς δεν κουμαντάρονται... Φυσικά τα μεγαλύτερα είναι χρήσιμα μόνο για ταξίδι (όρθια θέση) και φόρτωμα. Κάτι που μπορούν να κάνουν και οι μεγάλες street. Από την άλλη, για πατημένο χωματόδρομο δεν παίζονται. Βέβαια, αν κοιτάξουμε και το οικονομικό, δεν είναι και πολύ λογικό να πληρώσεις για μοτοσυκλέτα πιο πολλά από αυτοκίνητο. Αυτά και τα μυαλά στα κράνη...

     
  • Kostis

    Ισχύει το ίδιο με τα τεραστια τζιπ τα οποια κυκλοφορουν στο κεντρο της πολης. Στην Ελλάδα ομως εχουμε μια ιδιαιτεροτητα : απαίσιους δρόμους με μηδενική πρόσφυση και λακούβες απ το πουθενα! Ετσι λοιπόν τα μεγάλα on off παρέχουν περισσότερη ασφάλεια γιατί σώζουν από γλιςτρήματα και λακούβες με τις μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων και τα ηλεκτρονικά τους.

     
  • Thanasis

    Συγνώμη για το 2ο post αλλά ξέχασα να αναφερθώ στο ground clearance όπου το πεζοδρόμιο για κάποια "on-off" φαντάζει ακροβατικά σε βαρέλια με trial moto. http://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/CCM-GP450RS_107434.asp

     
  • Thanasis

    Τα λεφτά που ζητάνε τα mega "on-off" είναι πολλά για τον μέσο Έλληνα μοτοσικλετιστή. Προσωπικά ουτε θα αγόραζα ποτέ αλλά ακόμα και αν το έκανα το χώμα θα το έβλεπα μόνο απο το δημοφιλες βιντεο site του Internet. Ημουν κάτοχος ενός TW 125 παλιότερα και είμαι σίγουρος πως είχε πολύ καλύτερη συμπεριφορά στα off απο ότι τα mega και το χάρηκα απίστευτα. Επίσης δεν το λυπήθηκα ποτέ γιατί δεν πάθαινε τίποτα και επίσης και αυτό με τη σειρά του έδειχνε να του αρέσει το off. Απο τη μια το Status των mega on-off απο την άλλη το style των hipsterομηχανών στο τέλος θα δούμε και δαντέλες για μηχανές που θα χρησιμοποιούνται σε κοσμικές εκδηλώσεις...

     
  • xristos

    μηχανή με τόσα λεφτά .. πάνω απο 13-14 χιλαρικα όποιος μας πει ότι την βάζει στο χώμα ή είναι τρελός ή εχει πολύ χρήμα. Γι αυτο οι εταιρείες έχου φτιάξει τα μεγάλα on off ειναι περισσότερο τουριστικές μηχανές με εστιασμό στην άνεση... δες suzuki, ktm, Ducati μόνο λίγο η Honda με το africa κάτι έκανε και αυτο ούτε 50 50

      2
  • Μιχάλης

    Το ποσοστό που αγοράζει μηχανή για επίδειξη είναι μικρό και συγκεκριμένο όπως και το μοντέλο που προτιμάει, ειδικά όταν κυκλοφορεί Κολωνάκι με μεταλλικό τριβάλιτσο και κουστούμι. Από εκεί και πέρα τα οn-off είναι πιο άνετα όταν είσαι ψηλός και ουσιαστικά πάνε παντού ειδικά με την ποιότητα των ελληνικών δρόμων.

      4

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ