Όμορφο, sport Design, σε ένα πραγματικά υπέρ-προηγμένο ηλεκτρικό ποδήλατο. Θα βγει άραγε στην παραγωγή; Ίδωμεν.

Η μπαταρία, ο κινητήρας και τα όργανα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα, και μπορούν να λειτουργήσουν μόνο αν είναι όλα συνδεδεμένα μεταξύ τους.

Στην καρδιά του concept ηλεκτρικού ποδηλάτου βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας 250W-350W που σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάστηκε από την Piaggio.

Μέσα στη μπαταρία βρίσκεται μια μονάδα GPS/GSM, που παίζει το ρόλο τόσο της δορυφορικής αντικλεπτικής συσκευής, όσο και ενός πομπού/δέκτη της μπαταρίας.

Το όμορφο και sport design του ηλεκτρικού ποδηλάτου της Piaggio, το κάνει να ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά.

Το ποδήλατο της Piaggio μπορεί να αυξομειώσει την ηλεκτρική υποβοήθηση στα πετάλια, για να διατηρεί ο αναβάτης συγκεκριμένους παλμούς!

Piaggio Electric Bike Project

Το Piaggio Electric Bike Project παρουσιάστηκε στην EICMA 2014, διαθέτει κινητήρα φτιαγμένο από την ίδια την Piaggio, ενώ κάνει χρήση της πλατφόρμας Piaggio Multimedia Platform, με εντυπωσιακές εφαρμογές.

Η Piaggio έχει πειραματιστεί κι άλλες φορές με ηλεκτρικά ποδήλατα στο παρελθόν, όμως το Piaggio Elecric Bike Project είναι αναμφισβήτητα από τις πιο εντυπωσιακές της προσπάθειες, τόσο εμφανισιακά, όσο και -περισσότερο μάλιστα- τεχνολογικά.
 
Στην καρδιά του concept ηλεκτρικού ποδηλάτου βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας 250W-350W που σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάστηκε από την ίδια την Piaggio. Κι εφόσον η εταιρεία αναφέρει τη λέξη "κατασκευάστηκε", οι πιθανότητες να τον δούμε στην παραγωγή στο άμεσο μέλλον μεγαλώνουν. Ο κινητήρας είναι compact διαστάσεων, με σχήμα εξελιγμένο ειδικά για την χρησιμοποίηση του σε ηλεκτρικό ποδήλατο, ενώ βρίσκεται βρίσκεται τοποθετημένος γύρω από τη μεσαία τριβή, επιτρέποντας στην Piaggio να τον ενσωματώσει αρμονικά στο ποδήλατο. 
 
Η Piaggio τονίζει πως παρά την αισθητική αρτιότητα του project, αυτό που το κάνει πραγματικά να ξεχωρίζει είναι το πρωτοποριακό σύστημα μετάδοσης (κινητήρας, μπαταρίας και όργανα). Το σύστημα ελέγχου του ηλεκτροκινητήρα αναπτύχθηκε με εξελιγμένους αλγόριθμους για μέγιστη αξιοπιστία. Τα τελευταίας γενιάς όργανα είναι ασύρματα, ενώ λαμβάνουν ισχύ μέσω NFC (Near Field Communication, δηλαδή Επικοινωνία Κοντινού Πεδίου)! Μια θύρα USB έχει το διττό ρόλο της θύρας φόρτισης smartphone, και της θύρας αναβάθμισης λογισμικού. Διαγνωστικές εργασίες μπορούν να γίνουν μέσω του Smartphone του αναβάτη, ενώ οι υπάλληλοι των εξουσιοδοτημένων κέντρων της Piaggio θα χρησιμοποιούν ασύρματες ταμπλέτες για το service. 
 
Το Piaggio Electric Bike Project, λόγω της προηγμένης του τεχνολογίας, ξεχωρίζει και για τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας ενάντια σε απόπειρες κλοπής. Βλέπετε, η μπαταρία, ο κινητήρας και τα όργανα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα, και μπορούν να λειτουργήσουν μόνο αν είναι όλα συνδεδεμένα μεταξύ τους. Αν για παράδειγμα στο παρκάρισμα αφαιρέσετε τα όργανα, που παίζουν το ρόλο του ηλεκτρονικού κλειδιού, τότε το e-bike ουσιαστικά αχρηστεύεται. Επιπλέον, μέσα στη μπαταρία βρίσκεται μια μονάδα GPS/GSM, που παίζει το ρόλο τόσο της δορυφορικής αντικλεπτικής συσκευής, όσο και ενός πομπού/δέκτη της μπαταρίας. Με αυτό τον τρόπο ο αναβάτης μπορεί να παρακολουθεί στο κινητό του την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, αλλά και να λαμβάνει προειδοποιητικά μηνύματα όταν η μπαταρία χρειάζεται φόρτιση. 
    
Η μπαταρία των 400 wh είναι ιόντων λιθίου, και βρίσκεται έξυπνα τοποθετημένη πίσω από το παλουκόσελο, και πάνω από τον κινητήρα. Η Piaggio μιλάει για αυτονομία 60-120 χιλιομέτρων, ανάλογα της χρήσης και των συνθηκών. Φυσικά είναι απολύτως ασφαλής, και πλήρως αδιάβροχη.
 
Στην τελική μετάδοση βρίσκουμε ένα ιμάντα(!), που συνεργάζεται με ένα προηγμένο σύστημα αυτόματης μετάδοσης CVT, με ηλεκτρονική υποβοήθηση για την πάντα βέλτιστη επιλογή της σχέσης μετάδοσης, μεταξύ άπειρων σχεδόν συνδυασμών. Η τεχνολογία αυτή εκμεταλλεύεται την εκτενή τεχνολογική εμπειρία της Piaggio πάνω στον τομέα.
 
Το σύστημα πέδησης αποτελείται από δυο υδραυλικά δισκόφρενα μονής δαγκάνας, με δίσκους 180χλστ. εμπρός και 160 πίσω. 
 
Με την πλατφόρμα PMP (Piaggio Multimedia Platform), το smartphone του αναβάτη συνδέεται με το e-bike μέσω Bluetooth. Η πλατφόρμα PMP εφοδιάζει τον αναβάτη με μια πληθώρα εργαλείων και ευκολιών, ενώ επιτρέπει τη συνεχή ανάπτυξη νέων λειτουργιών. Στο smartphone σας μπορείτε να δέχεστε πληροφορίες για την πλοήγηση σας, ενώ μέσω της PMP μπορείτε να αλλάξετε τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα (διαφορετικές χαρτογραφήσεις), αλλά και να ρυθμίσετε την ηλεκτρική υποβοήθηση στο επίπεδο που επιθυμείτε, μέσω της τεχνολογίας DEA (Dynamic Engine Assistance). Με αυτό τον τρόπο, αντίθετα με τα συνηθισμένα ηλεκτρικά ποδήλατα, ο αναβάτης μπορεί να γυμναστεί, στο επίπεδο που θέλει, ελαχιστοποιώντας την υποβοήθηση του κινητήρα στα πετάλια!
 
Ο έλεγχος της πλατφόρμας PMP μπορεί να γίνει είτε μέσω της οθόνης του smartphone του αναβάτη, μέσω κουμπιών στο τιμόνι, ή μέσω... φωνητικών εντολών. Το Smart Navigator υπολογίζει τις διαδρομές που θέλετε να κάνετε, συγκρίνοντας τις με μια βάση δεδομένων στο διαδίκτυο, λαμβάνοντας υπόψη του και τις υψομετρικές διαφορές μέσα σε αυτές, και ρυθμίζοντας ανάλογα τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, ώστε να ελαχιστοποιήσει την κατανάλωση ρεύματος, μειώνοντας μάλιστα την υποβοήθηση αν διακρίνει πως κινδυνεύετε να μείνετε από ρεύμα σε κάποιο σημείο! Η λειτουργία "Back Home Alert" προειδοποιεί μάλιστα τον αναβάτη, όταν διακρίνει πως η φόρτιση της μπαταρίας δεν επαρκεί για να επιστρέψει στη βάση του, ή να φτάσει στον εκάστοτε προορισμό του. 
 
Οι λειτουργίες της PMP περιλαμβάνουν και δελτίο πρόγνωσης καιρού, αλλά και ενδείξεις για προπόνηση του αναβάτη, καθώς από ότι καταλαβαίνουμε μπορεί να συνδεθεί και με καρδιοσυχνόμετρο, βοηθώντας σας να γυμναστείτε. Ακούστε όμως και αυτό! Το ποδήλατο της Piaggio μπορεί να αυξομειώσει την ηλεκτρική υποβοήθηση στα πετάλια, ώστε ο αναβάτης να διατηρεί ένα συγκεκριμένο, προκαθορισμένο επίπεδο καρδιακών παλμών!
 
Τελειώνοντας, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στο όμορφο και sport design του ηλεκτρικού ποδηλάτου της Piaggio, που το κάνει να ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά. Σημειώστε επίσης πως το πλαίσιο είναι αλουμινένιο, ενώ το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό και όχι rigid, για άνεση σε όλες τις διαδρομές.
 
Η Piaggio δεν έδωσε στη δημοσιότητα περαιτέρω πληροφορίες, ούτε για το αν σκοπεύει να βγάλει το Electric Bike Project στην παραγωγή, ούτε πόσο θα το κοστολογούσε αν το έβγαζε.