net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Δεύτερη σερί νίκη για τον επελαύνοντα Lorenzo.

Η μάχη των Marquez, Iannone και Smith μονοπώλησε το ενδιαφέρον για μεγάλο μέρος του αγώνα.

Από τη στιγμή που ο Rossi καθάρισε με τον Dovizioso όλοι περίμεναν πως θα έφτανε τον Lorenzo για μια τελική μονομαχία. Ατυχώς αυτό δεν έγινε ποτέ.

Πρώτος έστριψε, πρώτος τερμάτισε ο Lorenzo.

Άτυχη η επιστροφή του Pedrosa. Ευτυχώς δεν χτύπησε.

Και οι τρεις έχουν κάτι για να χαίρονται με το αποτέλεσμα αυτό.

MotoGP Le Mans: Καλπάζει η Yamaha

Επί Γαλλικού εδάφους οι δύο εργοστασιακοί αναβάτες της Yamaha πήραν άνετα τις δύο πρώτες θέσεις του βάθρου μπροστά από τη Ducati του Dovizioso. Πάλι εκτός βάθρου ο Marquez, εκτός βαθμών ο Pedrosa.

 

Τι κι αν ο Marc Marquez είχε πάρει την pole position με έναν εκτυφλωτικό γύρο ρίχνοντας μισό δευτερόλεπτο στον δεύτερο Andrea Dovizioso και 0,6 στον τρίτο Jorge Lorenzo; Ο καλύτερος στην εκκίνηση του Le Mans έμελλε να είναι ο Lorenzo, φτάνοντας πρώτος στην πρώτη στροφή, την ώρα που ο Marquez έκανε λάθος στα φρένα και βρισκόταν να βολτάρει στα παραλιακά της στροφής, για να ξαναμπεί μόλις πέμπτος, πίσω από τον Lorenzo, τις δύο εργοστασιακές Ducati και τον αναπάντεχο Bradley Smith. Στο μεταξύ ο Valentino Rossi έφτανε πίσω από τους πρωτοπόρους, έχοντας ξεκινήσει έβδομος. Δύο γύρους αργότερα ο Rossi ήταν εμφανώς πιο γρήγορος από τον Marquez και αναζητούσε τρόπο να τον περάσει, κάτι που κατάφερε με μια θρασύτατη, όσο και νόμιμη, προσπέραση. Μετά τον αγώνα ο Ιταλός ζήτησε συγνώμη από τον Ισπανό, καθώς για να μπορέσει να τον πάρει στα φρένα "αναγκάστηκε" να τον εξωθήσει στα χρωματιστά του βιράζ δίχως άλλη επιλογή για τον Marquez. Στη συνέχεια ο Ισπανός άρχισε να χάνει έδαφος από τον Ιταλό που απομακρυνόταν σταθερά για να κυνηγήσει τους προπορευόμενους αναβάτες.

Ο Rossi χρειάστηκε αρκετούς γύρους για να φτάσει και να καθαρίσει με τις δύο Ducati, αλλά από τη στιγμή που πέρασε ήταν ξεκάθαρο πως ουδείς εκ των Iannone και Dovizioso μπορούσε να τον ακολουθήσει σε ρυθμό. Όταν βρέθηκε δεύτερος, ο Lorenzo απείχε 1,8 δευτερόλεπτα μπροστά του, αλλά οι επόμενοι γύροι έδειξαν πως αυτή η διαφορά δεν έμελλε να μειωθεί. Οι δύο εργοστασιακές Yamaha γυρνούσαν με σχεδόν πανομοιότυπους χρόνους για σχεδόν δέκα γύρους, πριν τελικά ο Rossi σταματήσει να πιέζει για να αποδεχθεί πως και η δεύτερη θέση είναι μια χαρά.

Την ίδια σκέψη έκανε και ο Dovizioso όταν αντελήφθη πως δεν είχε ελπίδα να πιάσει τον Rossi. Καθώς δεν κινδύνευε από κανέναν πίσω του έκανε έναν ξεκούραστο και μοναχικό αγώνα ως ένα ακόμη βάθρο. Το δράμα έμελλε να παιχτεί πιο πίσω, όπου η τετράδα των Iannone, Marquez, Smith και Crutchlow πήγαινε ρόδα με ρόδα για αρκετούς γύρους. Ο Cal Crutchlow, αν και φαινόταν πως είχε ρυθμό να απειλήσει ακόμη και τον Marquez, σχετικά νωρίς έπεσε από μπροστινό και βγήκε εκτός. Προς το τέλος του αγώνα, αισθανόμενος την ανάγκη να ανέβει όσο πιο ψηλά μπορεί ο Marquez επιχείρησε να καθαρίσει με τον Iannone για την τέταρτη θέση και κάπου εκεί οι δύο αναβάτες μας χάρισαν ένα ροντέο με προσπεράσεις απίστευτου ρίσκου για περίπου δύο γύρους. Τελικά ο Marquez επικράτησε και διατήρησε την τέταρτη θέση δίχως όμως άλλη ελπίδα να φτάσει ψηλότερα. 

Ο Marquez έλεγε μετά τον αγώνα πως στην πραγματικότητα η μάχη που έδινε ήταν με το μπροστινό της μοτοσικλέτας του που απλά δεν ήθελε να στρίψει. Για τον ίδιο η αιτία είναι η θερμοκρασία την ώρα του αγώνα, η οποία ήταν ψηλότερη από όλες τις ημέρες των δοκιμαστικών, κάτι που τους έπιασε απροετοίμαστους στη Honda και προφανώς δεν τους βγήκε το στήσιμο της μοτοσικλέτας. Καθώς χρησιμοποίησε ακριβώς τις ίδιες γόμες με όλους τους προπορευόμενούς του, το θέμα ήταν με τη μοτοσικλέτα του και όχι με το λάστιχο.

Αξίζει να σημειώσουμε πως ο Andrea Iannone έτρεχε με σοβαρό τραυματισμό, καθώς μια εβδομάδα πριν σε δοκιμές στο Mugello είχε μια άσχημη πτώση όπου έβγαλε τον ώμο του, εγχειρίστηκε και στο Le Mans έτρεξε "τον πιο δύσκολο αγώνα της ζωής μου," όπως ο ίδιος έλεγε μετά. Παρόλα αυτά ήταν μέσα στη μάχη του βάθρου για σχεδόν μισό αγώνα και ως το τέλος έκανε τον Marquez να πάρει τρελά ρίσκα για να καταφέρει να τον περάσει. Το βίντεο από αυτή τη μάχη αξίζει να το δείτε ξανά και ξανά. Η αποφασιστικότητα του νεαρού Ιταλού ήταν τόση που ο Bradley Smith με το Yamaha της Tech3 ούτε καν που προσπάθησε να εμπλακεί στη μονομαχία των δύο αναβατών μπροστά του, μένοντας στην ασφάλεια της έκτης θέσης - παρότι η πίστα εμφανώς ευνοούσε τις μοτοσικλέτες της Yamaha.

Η επιστροφή του Dani Pedrosa μετά από απουσία τριών αγώνων δεν ήταν ιδιαίτερα πετυχημένη. Ο Ισπανός εκκίνησε από την όγδοη θέση, μια πίσω από τον Rossi, ωστόσο λίγους γύρους αργότερα είχε μια πτώση από μπροστινό στη στροφή 4 και όταν ξαναμπήκε βρισκόταν 16 δευτερόλεπτα έξω από τις βαθμολογούμενες θέσεις. Το μόνο που κατάφερε ως το τέλος ήταν να τερματίσει 16ος, αφήνοντας την τελευταία θέση που παίρνει βαθμό στον Alvaro Bautista, τον οποίο δεν πρόλαβε να πιάσει. Με το αποτέλεσμα αυτό η Honda υποχώρησε στην τρίτη θέση της κατάταξης, τόσο των Κατασκευαστών, όσο και των Ομάδων. Πρώτη είναι φυσικά η Yamaha και δεύτερη η Ducati.

Στη μάχη του τίτλου, η επιστροφή του Jorge Lorenzo είναι πλέον γεγονός. Η δεύτερη συνεχόμενη νίκη του είναι μια δήλωση που συνοδεύτηκε από την προσπέραση του Dovizioso στη βαθμολογία. Ο Rossi εξακολουθεί να προηγείται στην κατάταξη με 15 βαθμούς, ωστόσο πλέον αυτός που τον καταδιώκει τον έχει κερδίσει στα ίσια στους δύο τελευταίους αγώνες. Για τον Rossi, "φτάσαμε αργά στην κορυφή, αλλά το καλό είναι πως φτάσαμε," υπονοώντας πως είχε τον ίδιο ρυθμό με τον Lorenzo, αλλά έχασε πολύ χρόνο μέχρι να φτάσει δεύτερος, άρα πρέπει να βελτιώσει τις επιδόσεις του στα χρονομετρημένα.

Ακολουθεί ο αγώνας στο Mugello, όπου ναι μεν για τους λογοτέχνες του ειδικού Τύπου είναι "η πίστα του Rossi", αλλά η ιστορία έχει γράψει πως έχει να κερδίσει εκεί από το 2008. Όπως είπε και ο Rossi χτες, "αυτή τη στιγμή έχουμε τέσσερις διεκδικητές του τίτλου και είναι όλοι μέσα στο παιχνίδι." Ναι, στους τέσσερις προσμετρά και τον Dovizioso. Διότι το Mugello είναι επίσης "σπιτικός αγώνας" για τη Ducati, η οποία έχει πλέον πείσει πως απέχει ελάχιστα από την επιστροφή στις νίκες και βέβαια δεν υπάρχει καλύτερο μέρος για να συμβεί αυτό. Με τον Rossi να θέλει να δώσει απαντήσεις (κυρίως στον ομόσταυλό του), τον Lorenzo να έχει πάρει φόρα, τον Marquez ανά πάσα ώρα ικανό να κάνει τα θαύματά του και τη Ducati προ των πυλών, ποιος μπορεί πλέον να προβλέψει τι θα δούμε σε δύο εβδομάδες στην πανέμορφη ιταλική πίστα;

 

MOTOGP - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ