net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Φανταχτερό το πρωτότυπο BMW R 1200 GS 2x2 που έδειξε η Wunderlich στην EICMA

Όλος ο εξοπλισμός του 2x2 βρίσκεται φορτωμένος μπροστά.

Το απλό κέντρο ελέγχου του ηλεκτρικού μοτέρ

Αυτό είναι ένα κιτ που θα μπορούσε να πωληθεί και να τοποθετηθεί πανεύκολα σε οποιοδήποτε GS

Η κίνηση σε δύο τροχούς έχει αποδεδειγμένα ωφέλη στην οδήγηση

Ειδικά όσοι κινούνται εκτός δρόμου με το GS τους θα εκτιμούσαν ένα τέτοιο κιτ

Η Wunderlich κάνει το R1200GS 2x2

Πίσω από τα νέα μοντέλα της EICMA, εταιρείες όπως η Wundelrich παρουσίασαν πολύ ενδιαφέρουσες καινοτομίες. Εδώ η εταιρεία που συνεργάζεται τακτικά με τη BMW μετατρέπει το GS σε δικίνητο.

 
Συστήματα 2x2 υπάρχουν ήδη μερικά, όπως αυτό της Ohlins που χρησιμοποίησε η Yamaha στο WR450F ή το σύστημα της Christini που πλέον πωλείται κανονικά ως κιτ προσαρμογής για διάφορα χωματερά μοντέλα. Όλα έχουν ωστόσο ένα μηχανικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης μπροστά, είναι περίπλοκα, βαριά και απαιτούν σοβαρές μετατροπές στη μοτοσυκλέτας.
Η Wunderlich από την άλλη είχε μια πολύ πιο απλή και έξυπνη ιδέα, την οποία εφάρμοσε στο τελευταίας γενιάς BMW R 1200 GS. Προσέθεσε στο κέντρο του μπροστινού τροχού ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 10 ίππων, το οποίο λειτουργεί αναξάρτητα από τον κινητήρα της μοτοσυκλέτας.

Αυτό τροφοδοτείται από μια μικρή μπαταρία, η οποία έχει τοποθετηθεί κάτω από το μπροστινό ρύγχος της μοτοσυκλέτας, ενώ στο ρεζερβουάρ ο αναβάτης έχει έναν διακόπτη και ένα ροοστάτη που καθορίζει τον βαθμό εμπλοκής του μοτέρ αυτού.

Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι πως ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί από μόνος του να κινήσει τη μοτοσυκλέτα μέχρι τα 20 χ.α.ώ., αλλά και να προσφέρει όπισθεν κίνηση μέχρι 3 χ.α.ώ. Αυτό το δεύτερο γεγονός όλοι έχουμε τουλάχιστον μια φορά στη ζωή μας ευχηθεί να το είχαμε, προσπαθώντας να ξεπαρκάρουμε από μια κατηφόρα.

Η Wunderlich δε μας λέει πόσο ζυγίζει συνολικά το σύστημά της, ούτε αν σκοπεύει να το βγάλει σε παραγωγή (και, αν ναι, πότε). Προς το παρόν παίζει τον ρόλο του ως μια έκθεση τεχνολογικής ικανότητας και πρακτικής σκέψης. Η αλήθεια πάντως είναι πως ως ιδέα είναι όντως πανέξυπνη και, το βασικότερο, η εφαρμογή της δεν απαιτεί επεμβάσεις σε όλο το κορμί της μοτοσυκλέτας, όπως συμβαίνει με τα υπάρχοντας μηχανικά συστήματα 2x2.

Όσον αφορά στο επιπλέον βάρος του, αυτό δε δείχνει να είναι τόσο τραγικό, ενώ τα ωφέλη του μπορούν να είναι πολύ σημαντικά σε επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας, ειδικά στην εκτός δρόμου κίνηση.

Αυτό που (δε) θα έχει πλάκα να δούμε, είναι τι θα γίνει αν κάποιος βάλει τον μπροστινό τροχό στην όπισθεν και μετά κουμπώσει πρώτη στον βασικό κινητήρα.

 

BMW - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ