net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

H Desmosedici των MotoGP με τον V4 κινητήρα αποτελεί τη βάση έμπνευσης για το νέο μοτέρ του WSBK.

Αν θες να παλέψεις με τους τετρακύλινδρους και να έχεις μια επαφή με την παράδοσή σου ως Ducati, τότε ο μαγικός συνδυασμός είναι V και 4.

Η Panigale χρειάστηκε να σκαρφαλώσει στα 1299 κ.εκ. για να δει από κοντά τους 200 ίππους. Στο WSBK όμως επιτρέπεται μόνο η εικονιζόμενη 1199R.

Η Ducati ετοιμάζει V4 για διάδοχο του Panigale

Ο πόλεμος του νέου Παγκοσμίου WSBK έχει αρχίσει να φουντώνει, καθώς οι κατασκευαστές σχεδιάζουν τη νέα γενιά όπλων τους. Από το 2017 οι Ιταλοί ετοιμάζουν τετρακύλινδρη απάντηση στον ανταγωνισμό.

 
Από τη στιγμή που το Παγκόσμιο Superbike (WSBK) πέρασε υπό τον έλεγχο της Dorna εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, το πρωτάθλημα μοτοσικλετών παραγωγής αργά ή γρήγορα θα άλλαζε μορφή. Αυτή τη στιγμή το πλάνο της Dorna θέλει να περιορίσει τα κόστη με σκοπό να αποτρέψει τις λιποταξίες εργοστασίων από την κορυφαία κατηγορία Superbike. Αυτό γίνεται περιορίζοντας τον βαθμό εξέλιξης των αγωνιστικών μοτοσικλετών ή, σε απλά λόγια, μετατρέποντας σταδιακά τα Superbikes σε αυτό που σήμερα είναι τα Superstock 1000.

Η κίνηση αυτή έχει μια βασική συνέπεια που ήδη τη βλέπουμε σήμερα. Όλοι οι κατασκευαστές αρχίζουν να παράγουν χιλιάρια με απίστευτο βασικό εξοπλισμό, ώστε να είναι ομολογκαρισμένα με αυτά τα εξαρτήματα που δε θα τους επιτρεπόταν από τους κανονισμούς να φορέσουν επιπλέον στην αγωνιστική Superbike τους. Παλιά τα λέγαμε ομολογκαζιόν-σπέσιαλ και προφανώς αυτή είναι η επιστροφή τους.

Το αποτέλεσμα το φωτογράφησε ήδη αντί ημών με σαφήνεια ο Team Manager της Kawasaki στο WSBK όταν περιέγραφε σε συνέντευξή του πώς θα είναι το επερχόμενο νέο ZX-10R. Ήδη γνωρίζουμε πως πολύ σύντομα, ίσως και στο Μιλάνο τον Νοέμβριο, η Suzuki θα μας δείξει το νέο της GSX-R που θα προέρχεται εν πολλοίς από το GSX-RR των MotoGP. Από του χρόνου ψήνεται επιστροφή Yamaha με το τελευταίας γενιάς εντυπωσιακό R1, ενώ και η BMW ακούμε πως ετοιμάζει μια βαρβάτη ανανέωση για το S1000RR της από το 2017. Πρακτικά μόνο η Honda μας διαφεύγει ακόμη, αλλά ποιος θα στοιχημάτιζε πως θα αργήσει η διαδοχή των CBR; Κανείς, απεναντίας θα στοιχηματίζαμε πως μέχρι το 2017 θα το έχουμε δει και θα είναι πανίσχυρο.

Η Ducati με τη σειρά της, έφαγε κάμποσο χρόνο μέχρι να φτιάξει ένα ανταγωνιστικό Panigale. Η μοτοσικλέτα ντεμπούταρε στο WSBK με τον –συνταξιούχο τώρα– Carlos Checa και σε εκείνη την πρώτη της σεζόν έμοιαζε σαν ένα 600 ανάμεσα στα χιλιάρια. Μόλις φέτος κατάφεραν να έχουν μια μοτοσικλέτα ικανή για νίκη, με τον Chaz Davies να της χαρίζει τις ιστορικές της στιγμές. Όμως οι Ιταλοί γνωρίζουν καλά πως οι ευνοϊκοί κανονισμοί έχουν ημερομηνία λήξης. Δύσκολα θα συνεχίσουν να έχουν αβάντα κυβικών απέναντι στον τετρακύλινδρο ανταγωνισμό και ακόμη πιο δύσκολα θα συνεχίσουν να καταφέρνουν να τη μετατρέπουν σε ωφέλιμο αποτέλεσμα. Το Panigale είναι ένα εξωφρενικό δικύλινδρο, αλλά πολύ δύσκολα θα τα βγάλει πέρα με τις επερχόμενες γενιές τετρακύλινδρων που έρχονται για να ανεβάσουν τον πήχυ ακόμη ψηλότερα – ήδη όλοι είναι πάνω από τα 200 άλογα και αναμένεται ...ανηφόρα.

Αυτό που διαβάζουμε τώρα λοιπόν είναι πως στο στρατηγείο της Audi, της μητρικής της Ducati δηλαδή, έχει προ πολλού ληφθεί η οριστική απόφαση να εγκαταλειφθεί ο παραδοσιακότερος-δε-γίνεται V2 για τα μάτια ενός V4. Αν θέλουμε να βρούμε ένα παραμυθάκι για τους αμετανόητα ρομαντικούς που θα γκρινιάξουν πως η Ducati πάντα έτρεχε με δικύλινδρους, το MotoGP μας το έχει ήδη δώσει, χρόνια τώρα. Μάλιστα αυτό που μαθαίνουμε είναι πως η μοτοσικλέτα που ετοιμάζεται για να διαδεχθεί το Panigale από το 2017 θα είναι βαθύτατα επηρεασμένη από την αγωνιστική Desmosedici των MotoGP. Ο νέος κινητήρας είναι ήδη υπό εξέλιξη και προφανώς ο προγραμματισμός λέει 2017 διότι, αφενός τότε θα έχουμε σύσσωμη τη νέα φουρνιά των Superbikes όλων των εταιρειών, αφετέρου διότι θα ήταν λάθος να μη δοθεί η ευκαιρία στο Panigale να προσφέρει ό,τι έχει να προσφέρει τώρα που βρήκε τη φόρμα του.

Το τμήμα μάρκετινγκ σίγουρα θα είναι χαρούμενο με μια τέτοια εξέλιξη, ένα νέο προϊόν προσφέρει νέο πεδίο προς ανάπτυξη και εμπορική εκμετάλλευση. Έπειτα κανείς δεν εμποδίζει τους V2 να συνεχίσουν στις μοτοσικλέτες δρόμου. Ποια είναι η μεγαλύτερη επιτυχία της Ducati στις αγορές σήμερα; Μα το Scrambler φυσικά, με έναν κινητήρα που η μόνη του σχέση με το WSBK είναι όταν κάποιος πελάτης το οδηγήσει για να πάει ως θεατής σε κάποιον αγώνα.

 

DUCATI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ