net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Μετά από 7 χρόνια ως αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών, η Bridgestone θα αποσυρθεί από το MotoGP στο τέλος του 2015.

Η Bridgestone αποσύρεται από το MotoGP

Η Bridgestone, επίσημος προμηθευτής ελαστικών για το MotoGP από το 2009, συμφώνησε με τη Dorna να επιμηκύνει το συμβόλαιο της για ένα ακόμη χρόνο, για να αποσυρθεί στο τέλος του 2015.

 
Η ιαπωνική εταιρεία ελαστικών Bridgestone εισήλθε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP το 2002, με τη μετάβαση στις τετράχρονες μοτοσικλέτες. Τότε δεν υπήρχε ενιαίος προμηθευτής ελαστικών, και ο ανταγωνισμός ήταν ιδιαίτερα αυξημένος. Στόχος της εταιρείας ήταν να εδραιωθεί ως παγκόσμιος ηγέτης της εξέλιξης ελαστικών. Γρήγορα άρχισε να έχει επιτυχίες, με την πρώτη της pole position στην πρώτη κιόλας χρονιά της συμμετοχής της, πρώτο βάθρο το 2003, και πρώτη νίκη στο GP της Βραζιλίας, το 2004.

Από εκεί και πέρα, οι νίκες έρχονταν ολοένα και συχνότερα, για να έρθει ο πρώτος τίτλος, με την Ducati και τον Casey Stoner το 2007. Ένας δεύτερος τίτλος πήγε στην εταιρεία το 2008 με τη Yamaha και τον Valentino Rossi. Αποτέλεσμα της προσπάθειας και των τίτλων της εταιρείας, ήταν να γίνει η Bridgestone ο πρώτος επίσημος αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών (μονομάρκα) για την κατηγορία.

Σύμφωνα με τη Bridgestone, η μακρόχρονη εμπλοκή της στο MotoGP, έδωσε στην εταιρεία πλεονέκτημα και στην κατασκευή ελαστικών δρόμου, αφού πολλές από τις τεχνολογίες που δοκίμασε στους αγώνες μεταφέρθηκαν και στο δρόμο.

Φυσικά, αν όλα πήγαν τόσο καλά, είναι φυσικό να αναρωτηθεί κανείς για ποιο λόγο αποσύρεται τώρα η Bridgestone από το MotoGP. Η εταιρεία δεν ανακοινώνει λεπτομέρειες, δηλώνοντας πως αφού πέτυχε τους στόχους της, έφτασε η ώρα για μια στρατηγική έξοδο από το πρωτάθλημα.

Πιθανότατα οι λόγοι να είναι οικονομικοί, όμως πρέπει σίγουρα να πάρουμε υπόψη μας και μια σειρά από αστοχίες της Bridgestone, τους τελευταίους μήνες. Αστοχίες που έδωσαν λαβή σε παράπονα αναβατών και ομάδων. Υπενθυμίζουμε τον καταστροφικό περυσινό αγώνα του Phillip Island, όπου τα ελαστικά της Bridgestone δεν άντεξαν στις υψηλές θερμοκρασίες, και χρειάστηκε να γίνουν για πρώτη φορά υποχρεωτικά pit stop, για την ασφάλεια των αναβατών. Όμως και στο φετινό πρωτάθλημα είχαμε παράπονα, που άρχισαν στα τεστ πριν την έναρξη του MotoGP, και συνεχίστηκαν και στους αγώνες. Αρκετοί αναβάτες εγκατέλειψαν ή δεν μπόρεσαν να πιέσουν, καθώς τα ελαστικά τους δεν άντεξαν τις συνθήκες αγώνα και καταστράφηκαν, ενώ η Bridgestone δεν δείχνει -για την ώρα- ικανή να βρει απαντήσεις για αυτά τα προβλήματα.

Το περίεργο τώρα είναι πως ναι μεν η Dorna ανακοίνωσε πως προκηρύσσει άμεσα (ξεκίνησε χθες και θα τελειώσει στις 22 Μαίου) διαγωνισμό για νέο αποκλειστικό προμηθευτή ελαστικών, όμως την ίδια στιγμή έδωσε ένα επιπλέον χρόνο στη Bridgestone, που θα παραμείνει στο MotoGP μέχρι και το τέλος του 2015!

Κλείνοντας, εμείς δεν μπορούμε να μην αναρωτηθούμε, μήπως θα ήταν καλύτερο για όλους να ξαναδούμε την είσοδο περισσότερων του ενός κατασκευαστών ελαστικών στο MotoGP.

 

MOTOGP - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ