net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Γιατί ακόμη στους δρόμους, αντικρίζουμε εικόνες παρόμοιες με αυτή;

Γιατί δεν «γεμίσαμε» μοτό;

Τελικά, γιατί δεν έχουμε γεμίσει με μοτοσυκλέτες και δίκυκλα, αν αναλογιστούμε την οικονομική κρίση που μας έχει πλήξει και τα ασύγκριτα πλεονεκτήματα της μετακίνησης με δίτροχο;

 
Το ερώτημα είναι απλό, οι απαντήσεις πολύ πιο σύνθετες όμως. Αναρωτιόμαστε λοιπόν το εξής: Η χώρα βρέθηκε σε μια από τις χειρότερες οικονομικές κρίσεις της νεότερης ιστορίας της, τα αποτελέσματα της οποίας τα βιώνουμε και στις μέρες μας. Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών, προσάρμοσαν τις ζωές τους στα νέα δεδομένα, «ψαλιδίζοντας» τα περιττά έξοδα και προσπαθώντας να βρουν οικονομικές εναλλακτικές για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Μια εκ των αναγκών και η μετακίνηση, όπου φυσικά δεν μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη.

Πολλά πολυτελή αυτοκίνητα πωλήθηκαν «κοψοχρονιά» για να απαλλαχθούν οι ιδιοκτήτες τους από το δυσβάσταχτο κόστος συντήρησης τους ενώ και στα δίτροχα είχαμε ανάλογα φαινόμενα με την έννοια του ότι οι μοτοσικλέτες μεγάλου κυβισμού κλειδώθηκαν στα γκαράζ και οι βόλτες αραίωσαν ή κόπηκαν εντελώς.  Το «ψαλίδισμα» στα έξοδα έγινε λοιπόν, το θέμα ήταν όμως το πως θα καλύψει ο κόσμος τις ανάγκες μετακίνησης του με το μικρότερο δυνατό κόστος. Οι μοτοσικλετιστές είχαν την λύση, δίτροχα μικρού κυβισμού, scooter, παπάκια και commuters, αντικατέστησαν πρόσκαιρα ή μόνιμα τις μεγάλες μοτοσικλέτες.

Προφανείς οι λόγοι ή μάλλον ο λόγος: Οικονομία, οικονομία, οικονομία. Δεν χρειάζεται να αναλύσουμε το κόστος χρήσης ενός δίκυκλου της κατηγορίας, το έχουμε κάνει πολλάκις και έχει αποδειχθεί ότι έρχεται σχεδόν μια η άλλη με την χρήση των ΜΜΜ. Το γνωρίζουμε και το γνωρίζετε και εσείς. Το θέμα είναι γιατί ο υπόλοιπος κόσμος δεν το αντιλαμβάνεται ή κάνει πως δεν το βλέπει. Αναφερόμαστε φυσικά στους χρήστες αυτοκινήτων, που δεν εννοούν με τίποτα να κάνουν την μετάβαση (ή μήπως είναι υπέρβαση τελικά;) στους δύο τροχούς. Σύμφωνοι, το αυτοκίνητο έχει κάποια συγκριτικά πλεονεκτήματα, μεγαλύτερους χώρους, άνεση ,  προστασία από τα καιρικά φαινόμενα και παθητική ασφάλεια… αλλά αναρωτιόμαστε, πόσοι πραγματικά μεταφέρουν σε καθημερινή βάση φορτία που δεν θα μπορούσαν να μεταφέρουν με ένα δίτροχο, πόσες είναι οι μέρες στην χώρα μας που ο καιρός είναι πραγματικά απαγορευτικός και επικίνδυνος για να κινηθεί κανείς με scooter παπί και πόσοι θα οδηγήσουν οποιοδήποτε όχημα με σκοπό να εμπλακούν σε ατύχημα;  

Το θλιβερό θέαμα των πηγμένων από την κίνηση λεωφόρων με στοιβαγμένα αυτοκίνητα ειλικρινά δεν μπορούμε να το καταλάβουμε, όταν μάλιστα τόσο ο χρόνος όσο και το χρήμα του καθενός, απαιτούν την καλύτερη δυνατή διαχείριση. Την τελευταία διετία, με εξαίρεση την περίοδο των capital control, η αγορά των μοτοσικλετών παρουσιάζει μια σταθερά ανοδική τάση, θα περίμενε όμως κανείς  να έχει συμβεί… έκρηξη στις πωλήσεις!

Τελικά ποιοι είναι οι λόγοι που -δεδομένων των συνθηκών- δεν έχουμε μια «άνθηση» των μοτοσικλετών, έστω και μικρού κυβισμού στους δρόμους; Παγιωμένες αντιλήψεις που απέχουν έτη φωτός από την πραγματικότητα; Στερεότυπα και εμμονές; Φόβος;  Προκατάληψη; Γιατί κατά τη γνώμη σας δεν έχουν τελικά γεμίσει οι δρόμοι με μοτοσικλέτες;  

 
  • Γιάννης

    Πέραν από τις γνωστές διαφορές εδώ και χρόνια (ευκολία παρκιν, χρόνος μετακίνησης, αυξημένη έκθεση σε κίνδυνο, προστασία από καιρικά φαινόμενα) θα εστιάσω σε κάποια σημεία που γέρνουν την πλάστιγγα υπέρ των αυτοκινήτων (δυςτυχώς) κατά τη γνώμη μου: 1. Κατανάλωση: τα σύγχρονα diesel αυτοκίνητα καταναλώνουν λιγότερο από ένα σκούτερ 300 κ.εκ. 2. Κόστος συντήρησης/φθορές: επίσης ένα σημείο που τα σύγχρονα αυτοκίνητα υπερτερούν. 3. Σχέση κόστους/αξίας: με εξαίρεση τα "παπιά" ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης προσφέρει πολύ περισσότερα (μεταφορική ικανότητα, ασφάλεια, χαμηλό κόστος συντήρησης, χαμηλή κατανάλωση, ασφάλεια, multimedia) και έχει σαφή βελτίωση σε σχέση με το παρελθόν. Με π.χ. Περίπου 9000€ αγοράζει κάποιος ένα αξιοπρεπέστατο σύγχρονο αυτοκινητάκι ενώ ένα αντίστοιχο δίκυκλο (π.χ. 250-300 κ.εκ) στοιχίζει 3000-4500 € χωρίς όμως να προσφέρει ουσιαστικά διαφορετικό προϊόν σε σχέση με το 2010... Τα led φώτα και ο φορτιστής κινητού δεν είναι καμιά διαστημική τεχνολογία! Το να μειώσεις την πραγματική κατανάλωση 50% είναι... 4. Η μοτοσυκλέτα πλέον περνάει από τη φάση του μεταφορικού μέσου στη φάση του αντικείμενου διασκέδασης, αναψυχής για "φραγκάτους" - εξού και η τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών στα "μεγάλα" μοντέλα τους. Αλήθεια έχετε σκεφτεί ότι με τα 17-20Κ€ που ζητούν οι μοτοβιομηχανίες αγοράζει ένας σύγχρονος ευρωπαίος 30-40άρης (που έχει τα χρήματα) ένα πολύ καλό οικογενειακό αυτοκίνητο;! Για τα special μοντέλα μοτό των 26-30+Κ€ δεν το συζητώ, αγοράζει αστέρι ή έλικα και κάνει και το κομμάτι του... Δυστυχώς η μοτοσυκλέτα χρειάζεται μια πραγματική επανάσταση για να επανακαθιερωθεί στη συνείδηση του κόσμου. Διαφορετικά τα νούμερα θα είναι αμείλικτα: ήδη στην Ευρώπη του 2016 πωλούνται σχεδόν τα μισά δίκυκλα από αυτά που επωλούντο δέκα χρόνια πριν - και οι δικυκλιστές γερνούν...

      2
  • angel

    H μηχανη ειναι ερωτας , δεν ειναι απλως ενα εργαλειο , εχω 3 μοτο ανω των 1000cc , για εξω απο την πλη , ποτ'ε δεν μουχει συμβει ατυχημα , οδηγω μηχανες μεγαλου κυβισμου 36 χρονια , κι εχω κι ενα 350αρι σκουτερ , για μες την πολη , εχω δυο ατυχηματα μονον , το 09 , που και ο Rossi ναμουν , δεν μπορουσα να ταποφυγω , αντιμετωπιζω τους οδηγους ολους σαν υποψηφιους δολοφονους μου , και παντα με κρανος ...........

      5
  • christos

    έχω δυο μοτό και αυτοκίνητο, το αυτοκίνητο είναι το ποιό οικονομικό , Fiat punto Diesel, καταναλώνει 3 λίτρα πετρέλαιο στα 100 km, οι κατασκευαστές αυτοκινήτου στράφηκαν σε πολύ οικονομικούς κινητήρες και αυτό βοήθησε πολούς αυτοκινητάκηδες να μην πάρουν μοτό..

     
  • Γιαννης

    Φίλε nick το εννοώ.... Οδηγώ από τα 13,μέχρι τα 25 είχα πολλές πτώσεις ευτυχώς ανώδυνες.τα τελευταία 15 χρονια όμως και με σχεδόν 250kkm δεν έχω ούτε καν δύσκολη στιγμή.Η εμπειρία και η εκπαίδευση είναι ασφαλεια.Το μυστικό για κάποιον νέο είναι η παθητική οδήγηση και το μυαλό μέσα στο κεφάλι...

      30
  • France

    Για μένα προσωπικά είναι ότι εχει αλλάξει το κλίμα στην ελλαδα και συχνα πυκνα...βρεχει,ας μη κρυβομαστε πισω απο το δακτυλο μας ξερετε ολοι για εκεινα τα λευκα αεροπλανακια με τις ουριτσες που αφηνουν παιζοντας σταυρόλεξα στον ουρανό..απο τη στιγμη λοιπον που βλεπω χάλια τον καιρο για βροχη παροπλιζω το ον οφ...ο νοών νοήτω!

      2
  • Nick

    Φιλε Γιαννη αυτο το ΠΟΤΕ που λες με προβληματιζει...μιλαμε παντα για την μια καταραμενη στιγμη που δεν ξερεις ποτε και πως θα ερθει...ασφαλεια με την μηχανη ΔΕΝ υπαρχει οσο και να προσεχεις εισαι παντα μα παντα εκτεθημενος...

      6
  • Γιαννης

    2 αυτοκινητα στην οικογενεια και τις περισσοτερες δουλειες τις κανω με το παπι απο το 2003...... Ποτε δεν εχω κινδυνευσει γιατι προσπαθω να οδηγω παθητικα και οχι νευρικα. Τα μηχανακια μικρου κυβισμου ειναι οικονομικη λυση αλλα και ασφαλη για τον οδηγο που ξερει τι καβαλαει και δεν ψαχνει παντα στους αλλους τον φταιχτη....

      24
  • Nick

    Είμαι οδηγός μηχανής και αυτοκινήτου , η μηχανή ΔΕΝ συγχωρεί λάθη.Μια βουλιαγμένη πόρτα για το αυτοκίνητο ,σημαίνει για αντίστοιχο ατύχημα, ένα τουλάχιστον σπασμένο πόδι για τον αναβάτη. Αυτός είναι ο λόγος και μακάρι ο κόσμος να μην μπλέξει ΠΟΤΕ με τα δίκυκλα.. γιατί η ευκολία που σου προσφέρει σου δημιουργεί εξάρτηση..θανατηφόρα..

      4
  • κωστας

    Για μένα η μη αναμενόμενη λόγω κρίσης μεγάλη αύξηση των δικύκλων οφείλεται εκτός από τους γνωστούς λόγους (ασφάλεια, έλειψη χώρων κλπ.) και στην συμπεριφορά των αντιπροσωπειών απέναντι στιν έλληνα καταναλωτή. Ενώ στην περίοδο της κρίσης παλλά καταναλωτικά αγαθά φτηναίνουν, οι δίτροχοι φίλοι μας αυξάνουν την τιμή τους. Με εκπτώσεις παλιοτέρων μοντέλων δεν αλλάζει η γενική (ακριβή για την Ελλάδα) εικόνα. Μερικοί αντιπρόσωποι έχουν διαφορές στη τιμή σε ορισμένα μοντέλα συγκριτικά με ευρωπαικές χώρες μεχρι και 1500 Ευρώ. Η διαφορά στο ΦΠΑ δεν καλύπτει αυτές τις διαφορές. Σεβασμός στον καταναλωτή δεν υπάρχει. Από τους λίγους προσπαθούν να πάρουν πολλά. Μόνο αν αλλάξουν στρατηγική πώλησης θα αλλάξει και η εικόνα στην αγορά μοτοσυκλέτας

      13
  • αρίστος

    Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι κατ αρχήν, η κρίση που περάσαμε δεν ήταν και τόσο μεγάλη. Κατά δεύτερον, πολύ δύσκολα ξεβολεύεις μια ολόκληρη κοινωνία που χρησιμοποιεί αυτοκίνητο. Υπαρχουν πάρα πολλοί λόγοι για αυτό και είναι από την έλλειψη σωστής κοινωνικής θέσης της μοτοσυκλέτας μέχρι ακόμα και τη μεγαλομανία που διακατέχει μεγάλη μερίδα του πληθυσμού και την αίσθηση "ανωτερότητας" που λαμβάνουν από τα αυτοκίνητά τους. Ξέρετε ποιοι είστε.

      8
  • Χρήστος

    Το σημαντικό θέμα δεν είναι γιατί δεν έχουν στραφεί οι αυτοκινητάδες στα μηχανάκια μαζικά, σε αυτό μάλλον τυχεροί είμαστε καθώς θα είχε σκοτωθεί πολύς κόσμος. Το σημαντικό για εμένα είναι (εχει αναφερθεί και απο προηγούμενο ) ότι οι αναβάτες είναι γερασμένοι, το ΜΟ ηλικίας αναβάτη είναι παρα πολυ υψηλο πράγμα που σημαίνει ότι θα είμαστε είδος προς εξαφάνιση . Κατα την άποψη μου χρειάζονται επιπλέον κίνητρα, ώστε να μπορούμε να μετακινόμαστε πιο ασφαλή απο ητν πολιτεία.

      5
  • dimis

    Να σε δω εσένα που το έγραψες να κουβαλάς τα παιδιά στο σχολείο και τη γυναίκα στη δουλειά με τη μοτοσικλέτα σου όλους μαζί το πρωί

      4
    • Mototriti

      Απάντηση: Αγαπητέ αναγνώστη, την διαφορά μεταξύ μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου όσον αφορά τις μεταφορικές ικανότητες, δεν την αρνηθήκαμε και την αναφέραμε. Είναι δύο διαφορετικά οχήματα. Ωστόσο, το φαινόμενο του ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα στους μποτιλιαρισμένους δρόμους το πρωί, μεταφέρουν έναν ή το πολύ δύο ανθρώπους, παραμένει...

        37
  • Αναπτυξιακός εφιάλτης

    Στο θέμα της ασφάλειας υπάρχει ένα θετικό στοιχείο και αυτό είναι πως κυκλοφορούν λιγότερα αυτοκίνητα. Τα αρνητικά στοιχεία όμως είναι ασύγκριτα περισσότερα. Ασυντήρητοι δρόμοι, σαράβαλα αυτοκίνητα και μηχανάκια, ανύπαρκτα νοσοκομειακά και νοσοκομεία, οδηγοί με σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα. Η κρίση ήρθε και θα μείνει για πάντα, η μόνη λύση για να την ξεπεράσει το σύστημα είναι ένας γενικευμένος πόλεμος που θα αφαιρέσει εκατομμύρια ζωές και θα γκρεμίσει τα πάντα για να έχει αντικείμενο κερδοφορίας το κεφάλαιο. Αυτά είναι απλά και αυτονόητα πραγματάκια που δεν τα λέει (σχεδόν) κανείς αλλά με βάση αυτά θα πρέπει ο καθένας να παίρνει τις αποφάσεις του, ακόμα και το τι είδους μηχανάκι θα καβαλάει αν καβαλάει. Πάρτε on-off που θα είναι φθηνά, αξιόπιστα, εύκολα και οικονομικά σε χρήση και συντήρηση. Το μέλλον θα είναι χειρότερο από το παρόν, το μηχανάκι του λάτρη της μοτοσυκλέτας πρέπει να είναι "μαντμαξιακό" αλλιώς θα το έχει για να το κοιτάει.

      11
  • nikos

    Μπορεί να υπάρχει οικονομική κρίση δεν γίναμε και Ινδία όμως. Το πρόβλημα που υπάρχει είναι η αντίληψη που επικρατεί ότι είναι τρομερά επικίνδυνο κια ότι θα σκοτωθείς. έτσι δεν υπάρχει πολύ νέο αίμα άρα μοιραία ακόμα και αν δεν παίζουν τα χρήματα το γυρίσανε στις συγκοινωνίες.

      7

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ