net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Η άνετη θέση οδήγησης και η φιλικότητα στις αντιδράσεις αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά του CB650F στο δρόμο.

Οι αναρτήσεις είναι προσανατολισμένες στην άνεση και στους δρόμους της πόλης δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Μια πολύ όμορφη, ιδιαίτερα ποιοτική και καθημερινή μοτοσικλέτα. Αυτό είναι με λίγα λόγια το CB650F.

Ακρως επιτυχημένη η σχεδίαση του CB650F. Στο συγκεκριμένο χρωματικό συνδυασμό δίνει ρέστα.

Το 4κύλινδρο σύνολο θέλει λίγο ζέσταμα ακόμη και το καλοκαίρι. Πολιτισμένο, σούπερ ελαστικό και με πολύ χαμηλή κατανάλωση.

Τα φρένα είναι δυνατά και το ABS κάνει σωστά τη δουλειά του επεμβαίνοντας τη σωστή στιγμή.

Λιτός σχεδιαστικά ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων με ενδείξεις, μεταξύ άλλων και για μέση και στιγμιαία κατανάλωση.

Το αφρώδες της σέλας δίνει αρχικά την εντύπωση ότι είναι σκληρό, αλλά δεν κουράζει στην πολύωρη οδήγηση. Ποιοτικότατη η επένδυση.

Δοκιμή: Honda CB650F

Με το ολοκαίνουριο CB650F η Honda θέλει να προσεγγίσει εκ νέου το κοινό των μεσαίων street προσφέροντας μια μοτοσικλέτα ικανή για όλα με σχεδίαση που βγάζει μάτια και προσιτή τιμή.

 

+Σχεδίαση, ποιότητα, κατανάλωση

-Πιο αδύναμο από το προηγούμενο μοντέλο

Τιμή: 7.990 ευρώ

Χρώματα: Λευκό, Μαύρο, Τριχρωμία

To Honda CB650F ανήκει στα νέας γενιάς μεσαία 4κύλινδρα της ιαπωνικής εταιρίας. Σχεδιαστικά, θυμίζει αρκετά το Hornet που σταματά να παράγεται και κάπου εκεί τελειώνουν και τα κοινά σημεία μεταξύ των δύο μοτοσικλετών. Για αυτό και εμείς, πέρα από τη σχεδίασή του, θα αποφύγουμε να το συγκρίνουμε με το “παλιό” καλό Hornet. Η παύση του τελευταίου κλείνει ένα ολόκληρο κεφάλαιο για τα μεσαία 4κύλινδρα της ιαπωνικής εταιρίας που διαχωρίζουν ακόμη περισσότερο τη θέση τους από τα πολεμικά «RR» και δεν δανείζονται πλέον από αυτά ούτε τα μοτέρ τους. Η συγκράτηση του κόστους σε χαμηλότερα επίπεδα και η εναρμόνιση της τιμής με τις σημερινές οικονομικές δυνατότητες των αναβατών της κατηγορίας έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του CB650F. Αυτό ώθησε τη Honda στη δημιουργία μιας μοτοσικλέτας που δεν ξεφεύγει πολύ σε συνολική απόδοση από το μοντέλο που αντικαθιστά αλλά την ίδια στιγμή είναι ακόμη πιο φιλική στη καθημερινή χρήση, πιο οικονομική σε κατανάλωση και συντήρηση και σαφώς πιο προσιτή στην απόκτησή της. Σχεδιάστηκε μάλιστα από μία ομάδα ανθρώπων πολύ μικρής ηλικίας-κάτω των 30 ετών-που λογικά ξέρουν καλύτερα τι θέλει η νεολαία και ακόμη περισσότερο εκείνοι που κάνουν τώρα το βήμα από τα scooter στις μοτοσικλέτες ή/και από τα λίγα στα “πολλά” κυβικά και τις μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Για να δούμε λοιπόν τι θέλει αυτή η μερίδα αναβατών.

Αισθητική/ Ποιότητα: Σκίζει!

Οι αριστοτεχνικά σχεδιασμένοι λαιμοί της εξάτμισης του CB650F έχουν μεγάλη ιστορία. Η σχεδίασή τους έρχεται απευθείας από το 1975 και το νέο τότε CB 400 Four που είχε αποσπάσει ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια σε όλα τα επίπεδα. Σύμφωνα με αναφορές του Ειδικού Τύπου εκείνης της εποχής με το CB400 Four η Honda ήταν ο πρώτος μεγάλος κατασκευαστής που παρουσίαζε εξάτμιση 4 σε 1 σε μοντέλο παραγωγής. Ξεκινάμε με αυτό το πολύ ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στη σχεδίαση του CB650F το οποίο, κατά τη γνώμη μας, αποτελεί το σχεδιαστικό κερασάκι σε μια εξαιρετικά γευστική τούρτα. Η νέα μοτοσικλέτα της Honda είναι ένα από τα πιο καλαίσθητα μεσαία γυμνά και στη συγκεκριμένη “παραδοσιακή” τριχρωμία απλά εντυπωσιάζει. Τα πλαστικά που κρύβουν το ψυγείο από το πλάι προσθέτουν… μυϊκό όγκο στο εμπρός μέρος ενώ αντίθετα η αιχμηρή ουρά είναι λεπτή και αθλητική κάτι που δημιουργεί αυτή την ιδιαίτερα επιθυμητή σπορ ανισορροπία που ψάχνει κανείς σε μια μοτοσικλέτα. Αν είχε και ένα ανάποδο μπροστινό δεν θα του έλειπε τίποτα!

Η εντυπωσιακή εικόνα συμπληρώνεται από την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής σε όλα τα σημεία του νέου CB650F. Βαφή, συναρμογή και συναρμολόγηση δεν αφήνει περιθώριο κριτικής. Η ίδια υψηλή αίσθηση ποιότητας συνεχίζεται και στα σημεία επαφής της μοτοσικλέτας με τον αναβάτη. Η σέλα έχει ποιοτική αίσθηση όπως και τα χειριστήρια, ενώ το ρεζερβουάρ φέρει προστατευτικό για να μη γδέρνεται. Οι βάσεις των μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι κατασκευασμένες από αλουμίνιο και τα πατάκια κουμπώνουν με τον χαρακτηριστικό ποιοτικό “κλικ” που το κάνουν τα περισσότερα μοντέλα της Honda. Τι άλλο να ζητήσει κανείς από ένα μεσαίο γυμνό;

Εργονομία/Χώροι: Σε γνωστά μονοπάτια

Η θέση οδήγησης του CB650F είναι ό,τι ακριβώς χρειάζεται κανείς για τις καθημερινές του μετακινήσεις και πάνω σε αυτό το πεδίο οι σχεδιαστές της ιαπωνικής εταιρίας τα πήγαν εξαιρετικά. Η Honda έχει αποβάλλει οποιαδήποτε αίσθηση επιθετικότητας από τη μοτοσικλέτα της τοποθετώντας το τιμόνι σχετικά ψηλά με αποτέλεσμα να πέφτει ελάχιστο βάρος στους καρπούς. Οι ψηλοί αναβάτες θα βρουν το τιμόνι σε ιδανική θέση για αυτό το σκοπό και οι κοντύτεροι ίσως λίγο πιο ψηλά παίρνοντας μια αίσθηση περισσότερο μέσα παρά πάνω στη μοτοσικλέτα. Όλοι πάντως θα εκτιμήσουν την άνεση με την οποία φτάνουν τα πόδια τους κάτω.

Για τον συνεπιβάτη τα επίπεδα άνεσης βρίσκονται στα πλαίσια της κατηγορίας και λίγο παραπάνω αφού στην ουρά θα βρει και έξυπνα κρυμμένες χειρολαβές. Σε μικρής διάρκειας βόλτες δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα, ούτε φυσικά σε διαδρομές μέσα στην πόλη. Τέλος, οι ενδείξεις του λιτού σχεδιαστικά πίνακα με τις δύο LCD οθόνες είναι ευανάγνωστες με τις περισσότερες από αυτές να έχουν συγκεντρωθεί στη μικρή οθόνη δεξιά.

Κινητήρας: Καθημερινός 4κύλινδρος

Ο εν σειρά 4κύλινδρος κινητήρας με τις 16 βαλβίδες και τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί με τους κυλίνδρους να έχουν μια κλίση 30 μοιρών προς τα μπροστά, ενώ η διάμετρος και η διαδρομή ανέρχεται στα 67 και 46 χλστ. αντίστοιχα. Στόχος των μηχανικών της Honda ήταν να του προσδώσουν ζωντάνια, ειδικά στο χαμηλό φάσμα λειτουργίας, μια περιοχή όπου όλοι οι μεσαίου κυβισμού 4κύλινδροι «πονάνε». Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε λοιπόν στην απόδοση του μοτέρ μέχρι και τις 4.000 σ.α.λ., ώστε η μετάβαση στο μεσαίο και υψηλό φάσμα λειτουργίας να είναι γραμμική. Κατά συνέπεια ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε και στις επιδόσεις της μοτοσικλέτας στις χαμηλομεσαίες στροφές λειτουργίας και ειδικότερα στις ρεπρίζ. Οι κύλινδροι τρέφονται από τέσσερα σώματα ψεκασμού διαμέτρου 36 χλστ. που προέρχονται από το 600άρι Hornet, αλλά τα μπεκ του ψεκασμού της Denso έχουν αντικατασταθεί με νέα της Keihin.

Η χαμηλή κατανάλωση ήταν άλλο ένα μεγάλο στοίχημα για τους μηχανικούς της Honda, ένα ακόμη σημείο όπου οι πολύστροφοι 4κύλινδροι μειονεκτούν, για παράδειγμα, έναντι των δικύλινδρων. Για να το πετύχει αυτό η Honda εστίασε και στη μείωση των τριβών. Μερικές από τις λύσεις που εφάρμοσε είναι η ασύμμετρη σχεδίαση στις φούστες των πιστονιών, αλλά και οι «ραβδώσεις» στα χιτώνια των κυλίνδρων που μειώνουν τις τριβές, την κατανάλωση του λαδιού και βελτιώνουν την απαγωγή θερμότητας. Προσοχή δόθηκε και στη σχεδίαση του μοτέρ αφού έχουμε να κάνουμε με γυμνό μοντέλο. Έτσι οι περισσότερες καλωδιώσεις κρύφτηκαν εντός της μοτοσικλέτας ενώ το ίδιο έγινε και με το “άφαντο” καζανάκι της εξάτμισης.

Πλαίσιο/αναρτήσεις/Φρένα: Λύσεις συμβατικές

Το πλαίσιο του CB650F είναι ολοκαίνουριο και ατσάλινο. Είναι περιμετρικό δύο δοκών με τις τελευταίες να είναι οβαλ διατομής, ενώ το σεβαστών διαστάσεων μακρύ ψαλίδι είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Το μονό αμορτισέρ συνδέεται απευθείας στο ψαλίδι χωρίς μοχλικό, ενώ μπροστά έχει χρησιμοποιηθεί ένα συμβατικό πιρούνι με διάμετρο καλαμιών στα 41 χλστ. Η μόνη διαθέσιμη ρύθμιση είναι εκείνη της προφόρτισης του ελατηρίου για το πίσω αμορτισέρ. Οι μηχανικοί που ασχολήθηκαν με το συγκεκριμένο project έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στην αίσθηση που λαμβάνει ο αναβάτης σε πιο γρήγορη οδήγηση προσδίδοντας μεγαλύτερη ακαμψία στην περιοχή του λαιμού σε σχέση με τις δοκούς. Tο μεταξόνιο του CB650F ανέρχεται στα 1.450 χλστ., η κάστερ είναι 25,5 μοίρες ενώ το ίχνος φτάνει στα 101 χλστ με το βάρος της μοτοσικλέτας ανέρχεται στα 208 “γεμάτα” κιλά.

Στο τομέα των φρένων η Honda επέλεξε δύο δίσκους διαμέτρου 320 χλστ. εμπρός που συνεργάζονται με δαγκάνες δύο εμβόλων και ένα δίσκο 240 χλστ. πίσω που φέρει μονοπίστονη δαγκάνα. Στο εξοπλισμό περιλαμβάνεται και δικάναλο ABS. Στην πράξη τα φρένα είναι αρκούντως δυνατά για τη μοτοσικλέτα της Honda. Η αίσθηση στη μανέτα και το ποδόφρενο είναι μέτρια, ωστόσο η δύναμη έρχεται με απόλυτα γραμμικό τρόπο και δεν δημιουργεί πρόβλημα. Τέλος, το ABS λειτουργεί πολύ καλά στα επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η ιαπωνική εταιρία.

Οδηγώντας: CB <<For>>Everyday

Το CB650F είναι αδιαμφισβήτητα μια καθημερινή και φιλική μοτοσικλέτα. Η προτεραιότητα που έδωσε η Honda στην άνεση του αναβάτη γίνεται άμεσα αντιληπτή και ξεκινά από την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Το νέο μεσαίο 4κύλινδρο τα καταφέρνει πολύ καλά ακόμη και στις μεγάλες ανωμαλίες του οδοστρώματος με τις αναρτήσεις να τις απορροφούν χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Το μαλακό set up τους είναι λουκούμι για αυτές τις συνθήκες και σε συνδυασμό με την όρθια και άνετη θέση οδήγησης θα σας κάνουν να νιώσετε πολύ άνετα μέσα στο κέντρο της πόλης. Σε αυτό συνεισφέρει και το καλό ζύγισμα του πλαισίου που βοηθά πολύ στους ελιγμούς όπως βοηθά και το καλό κόψιμο του τιμονιού.

Όσο αφορά στον κινητήρα πρέπει να σας πούμε ότι πρόκειται για ένα πραγματικό ιαπωνικό αρνάκι αφού ο τρόπος που αποδίδει είναι τόσο φιλικός που μάλλον δεν θα ενθουσιάσει τους πιο έμπειρους. Χαμηλά ακόμη και στο γενναίο άνοιγμα του γκαζιού οι στροφές αργούν να ανέβουν με την απόκριση αλλά την παροχή ισχύος να βελτιώνονται αισθητά από τις 4.000 σ.α.λ. και πάνω. Από εκεί και πέρα η ισχύς έρχεται με… 4κύλινδρη φόρα ενώ πάνω από τις 7.500 και καθώς πλησιάζετε τον κόφτη, μαζί με κάποιους υψίσυχνους κραδασμούς, θα νιώσετε την απόδοση να “φλατάρει”. Οι 85 ονομαστικοί ίπποι είναι αρκετοί για να δείτε 225 χλμ./ώρα στο ψηφιακό κοντέρ.

Πιο εντυπωσιακή όμως είναι η μέση κατανάλωση που δεν ξεπέρασε τα 5,3 λίτρα ανά 100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής αλλά και χαμηλά επίπεδα θερμότητας που εκλύει το μοτέρ ακόμη και όταν το θερμόμετρο ξεπερνά τους 30 βαθμούς Κελσίου. Ο συμπλέκτης είναι μαλακός, αλλά έχει μια ελαφριά ασάφεια και “πιάνει” σχετικά ψηλά κάτι που θέλει λίγο χρόνο συνήθειας. Μαλακό και ήσυχο είναι και το κιβώτιο που απαιτεί ελάχιστη δύναμη στο λεβιέ για να επιλέξει την επόμενη ταχύτητα αν και οι διαδρομές του τελευταίου είναι λίγο μεγαλύτερες από το ιδανικό με τις νεκρές να κάνουν αραιά και πού την εμφάνισή τους.

Στο πεδίο “χρήσης” του νέου 4κύλινδρου της Honda, πέρα από την πόλη, περιλαμβάνεται και ο επαρχιακός με τη φιλικότητα να αποτελεί και εδώ το κύριο χαρακτηριστικό του. Ο αναβάτης μπορεί να πιάσει εύκολα σβέλτο ρυθμό με τα όρια να μπαίνουν από την όρθια θέση οδήγησης που περιορίζει την επικοινωνία με τον εμπρός τροχό αλλά και τις μαλακές αναρτήσεις. Οι τελευταίες δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο κάτι παραπάνω και ειδικά το πίσω αμορτισέρ δυσανασχετεί στα συνεχή κατεβάσματα με τον τροχό να αναπηδά στο οδόστρωμα. Στους λιγότερο ακραίους ρυθμούς οδηγούν και οι μικροί τζόγοι της μετάδοσης που συνδυάζονται με τη νευρικότητα που παρουσιάζει το γκάζι από κλειστό σε ανοιχτό με αποτέλεσμα η στρωτή οδήγηση να επιβάλλεται.

Τέλος, το CB650F θα προσφέρει τις υπηρεσίες του και στο ταξίδι. Αν ο αναβάτης έχει όρεξη μπορεί να το κυνηγήσει με τη μοτοσικλέτα να παρουσιάζεται απόλυτα σταθερή και στην τελική της. Όταν κουραστεί (μην ξεχνάμε ότι είναι γυμνό) θα προτιμήσει ταχύτητες κοντά στα 140 χλμ./ώρα που αποδεικνύονται ιδανικές για μικρά ή μεγάλα ταξίδια.

Συμπέρασμα: Όμορφο και καθημερινό

Μια πολύ όμορφη, ιδιαίτερα ποιοτική και καθημερινή μοτοσικλέτα. Αυτό είναι με λίγα λόγια το CB650F. Απευθύνεται σε νέους και αρχάριους αναβάτες που θέλουν να κάνουν το βήμα από τα λίγα στα “πολλά” κυβικά ξεκινώντας από ένα κλασικό 4κύλινδρο street. Μαζί με τα άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά που διαθέτει το CB650F απευθύνεται και σε πιο παραδοσιακούς φίλους της ιαπωνικής εταιρίας που ψάχνουν για ένα μεσαίο γυμνό street με το σήμα της Honda το οποίο πλέον μπορούν να βρουν σε μια σημαντικά πιο προσιτή τιμή σε σχέση με το παρελθόν. Αν ψάχνετε για naked ρίξτε μια καλή ματιά στο CB650F. Η σαγηνευτική του εμφάνιση είναι μόνο η αρχή για μια σχέση που θα κρατήσει χρόνια.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά     
Κινητήρας: 4T, 4Κ, Y/Ψ, 16β
Κυβισμός (κ.εκ.): 649
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.): 67x42.5
Συμπίεση (:1): 12
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 87/11.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 6,4/8.000
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (λίτρα): 17,3
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 5,3
Βάρος (kg): 208
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 225

Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα     
Τύπος: Ατσάλινο, δύο δοκών
Αναρτήσεις Ε: Συμβατικό πιρούνι, 41 χλστ.
Διαδρομή (χλστ.): 120
Αναρτήσεις Π: Αμορτισέρ, ΠΕ
Διαδρομή: 120
Φρένα Ε (χλστ.)    2Δ /320, 2E, ABS
Φρένα Π (χλστ.)    Δ /240,1E, ABS

Τροχοί-Ελαστικά     
Ελαστικό Ε: 120/70-17"
Ελαστικό Π: 180/55-17"

Διαστάσεις
     
Μήκος (χλστ.): 2.110
Πλάτος (χλστ.): 775
Μεταξόνιο (χλστ.): 1.450
Ύψος σέλας (χλστ.): 810

Εξοπλισμός     
ABS 
Μίζα
Στροφόμετρο
Κοντέρ
Ένδειξη θερμοκρασίας
Ένδειξη βενζίνης
Μερικός χιλιομετρητής
Ρυθμιζόμενες μανέτες
Πλάγιο σταντ
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ