net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Iδανικό για track days

Εντυπωσιακή εμφάνιση, μοναδικός ήχος, υψηλή απόδοση

Αμορτισέρ ΤΤΧ της Öhlins

Carbon τροχοί

Αλουμινένια "θήκη" για το στρογγυλό όργανο

Δίχρονο Υamaprilia: Το απόλυτο όπλο πίστας

Αν ψάχνεις για μια μοτοσυκλέτα για track days, υπάρχουν πολλές επιλογές στις εκθέσεις των αντιπροσωπιών. Αν θέλεις, όμως, να πας γρήγορα και να ξεχωρίζεις ταυτόχρονα, χρειάζεσαι κάτι εξωτικό.

 
Ο Gareth Evans το γνωρίζει πολύ καλά. Η μηχανή που χρησιμοποιεί στην πίστα δεν είναι μια ολοκαίνουργια Ιαπωνική ή Ιταλική superbike, αλλά συνδυάζει και τα δύο σε ένα 2χρονο υβρίδιο.  
Πρόκειται για ένα πλαίσιο από Aprilia RS250 στο οποίο έχει τοποθετηθεί κινητήρας από Yamaha RZ350 και έχει «ντυθεί» με υψηλής ποιότητας εξαρτήματα. Η κατασκευή διήρκησε 3 χρόνια, αλλά η ιδέα υπήρχε από παλιά στο μυαλό του κατασκευαστή, ο οποίος μεγάλωσε ανάμεσα σε 2χρονους κινητήρες.

Ο Gareth ήθελε να κατασκευάσει μια μοτοσυκλέτα πίστας, η οποία θα συνδύαζε τον χαρακτηριστικό 2χρονο ήχο, με τις υψηλές επιδόσεις. Αρχικά, σχεδίαζε να χρησιμοποιήσει κινητήρα από κάποιο μυθικό Suzuki RG500  ή Yamaha RD500. Τελικά, κατέληξε σε έναν ελαφρύτερο και πιο απλό κινητήρα.  

Η επιλογή του πλαισίου ήταν πολύ πιο εύκολη. Το  Aprilia RS έχει, σύμφωνα με τον Gareth, το πιο όμορφο πλαίσιο για σπορ μοτοσυκλέτα 250 κυβικών. Κράτησε, λοιπόν, το πλαίσιο και το ψαλίδι κι αποφάσισε να αναβαθμίσει τα φρένα, τους τροχούς και την ανάρτηση. Εμπρός υπάρχει ένα αγωνιστικών προδιαγραφών πιρούνι της Öhlins από Ducati Panigale, το οποίο συνεργάζεται με ένα αμορτισέρ ΤΤΧ, επίσης της Öhlins και στηρίζεται σε μια χειροποίητη κάτω βάση. Οι τροχοί είναι από ανθρακονήματα και χρειάστηκε να γίνουν μικρές μετατροπές για να τοποθετηθούν. Τα φρένα είναι αγωνιστικών προδιαγραφών της Brembo με δίσκους 320 χιλιοστών.

Για την κατασκευή του κινητήρα χρειάστηκε 4 ολοκληρωμένους κινητήρες-δότες και ολοκαίνουργια κάρτερ της Banshee. Ξόδεψε 40 ώρες, τρίβοντας τα κάρτερ για να εξαφανίσει τα υπολείμματα από τη διαδικασία χύτευσης και στη συνέχεια ασχολήθηκε με τα «εντόσθια» του κινητήρα. Τοποθέτησε νέα πιστόνια, στρόφαλο και ρουλεμάν ενώ το κιβώτιο έχει ίσια γρανάζια. Η ανάφλεξη είναι ρυθμιζόμενη και έχει γίνει πολλή δουλειά στους αυλούς των κυλίνδρων. Η τροφοδοσία του γίνεται από δύο καρμπυρατέρ της Keihin. Το ψυγείο έχει σχεδιαστεί από τον ίδιο τον Gareth κι έχει κατασκευαστεί στην Ιταλία.

Τα κλιπ-ον είναι της Renthal και όλη η καλωδίωση είναι χειροποίητη από υλικά που χρησιμοποιούνται στην αεροπορία για χαμηλότερο βάρος. Η μπαταρία είναι λιθίου και ο Gareth τη φορτίζει σπίτι του, καθώς δεν υπάρχει σύστημα φόρτισης πάνω στη μοτοσυκλέτα. Το στρογγυλό όργανο έχει τοποθετηθεί σε μια αλουμινένια θήκη. Τέλος, όλο το φαίρινγκ είναι από ανθρακονήματα για να ενισχύει την αγωνιστική εμφάνιση.

Το συγκεκριμένο «Yamaprilia», μάλλον θα είναι απόλαυση τόσο στο άκουσμα και την εμφάνιση, όσο και στις επιδόσεις.

 

SPECIAL - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ