net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Αξίζει η κατοχή δύο δικύκλων, ενός commuter και μιας μεγάλης μοτοσυκλέτας, για λόγους συνολικής οικονομίας;

Μικρό commuter συμπληρωματικά με μεγάλη μοτό: Αξίζει η όχι μια τέτοια αγορά;

Δεν είναι λίγοι οι αναβάτες που ενώ είναι ήδη κάτοχοι μιας μεγάλου κυβισμού μοτοσικλέτας, προχωρούν στην αγορά ενός δεύτερου, μικρού κυβισμού δίτροχου, συνήθως παπιού ή scooter, προκειμένου να το χρησιμοποιούν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.

 
Οι λόγοι για αυτή την κίνηση αρκετοί και η αλήθεια είναι ότι εκ πρώτης ακούγονται και λογικοί. Πρώτα απ όλα η οικονομία.  Ένα παπί ή ένα (μικρού κυβισμού) scooter καίει λίγο, έχει μικρότερες –οικονομικά- απαιτήσεις σε συντήρηση και  τα αναλώσιμα τους είναι κατά κανόνα φθηνότερα. Από το συνδυασμό όλων αυτών προκύπτει πολύ χαμηλότερο κόστος ανά χιλιόμετρο. Κατά δεύτερον, η πρακτικότητα.  Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι ένα μοντέλο που έχει σχεδιασθεί για αστική κίνηση, είναι απείρως πιο εύκολο και πρακτικό από μια μεγάλη μοτοσικλέτα, για κίνηση στην πόλη. 

Πέραν αυτού, ένα τέτοιο μοντέλο καταπονείται λιγότερο από τα συνεχή σταματά – ξεκίνα στις αστικές συνθήκες, ενώ παράλληλα, κοστίζουν λιγότερο η  επισκευή  και τα «μαζέματα» από μικροπτώσεις και γενικότερη κακουχία (… ή δεν σε νοιάζει και τόσο αν έχει κάποια χτυπήματα και σημάδια…) Αν το σκεφτεί  καλά κανείς, το να γλυτώνεις μια αλλαγή ελαστικών, αλυσιδογράναζων και τακακιών το χρόνο στην μεγάλη σου μοτοσικλέτα, είναι ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό. Το ίδιο ισχύει και για τα service φυσικά, ενώ αξίζει να αναφερθεί και το ότι λιγότερα χιλιόμετρα και ταλαιπωρία σε μια μεγάλου κυβισμού μοτοσικλέτα, σημαίνουν και πολύ καλύτερη τιμή μεταπώλησης. 

Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα μεγάλου κυβισμού On-Off. H μέση κατανάλωση της κατηγορίας είναι 6,5+ λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα  εντός αστικού ιστού. Από την άλλη, ένα παπί καίει 2,2 – 2,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα ενώ ένα scooter 200 κ.εκ. περίπου 3,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Αν θεωρήσουμε ότι ο μέσος αναβάτης διανύει  12.000 χιλιόμετρα πάνω σε δύο τροχούς σε ετήσια βάση, τότε τα 8.000 είναι σίγουρα μέσα στην πόλη. Αν αυτά τα 8.000 χιλιόμετρα διανυθούν με το mega Οn – Off, θα χρειαστούν 520 λίτρα βενζίνης, ενώ με το παπί, 176 και με τo scooter, 280 λίτρα βενζίνης. Με την τιμή του λίτρου της βενζίνης να «παίζει» στα 1,4 € αυτό μεταφράζεται σε 728 ευρώ καύσιμα για το mega On-Off, σε 392 ευρώ καύσιμα για το scooter και σε 247 ευρώ καύσιμα για το παπί. Μιλάμε δηλαδή για εξοικονόμηση 336 και 481 ευρώ, αντιστοίχως, σε ετήσια βάση. 


Τα ποσά αυτά δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητα, αν αναλογιστεί κανείς ότι καλύπτουν ένα πολύ μεγάλο μέρος ή ακόμα και το σύνολο των εξόδων που απαιτούνται για την «δεύτερη» μικρή μοτοσικλέτα (service, τέλη κυκλοφορίας, αναλώσιμα, ασφάλεια). Στην περίπτωση δε του παπιού μένουν και –πολλά- ρέστα!

 Όμως αφήνοντας την μεγάλη μοτοσικλέτα παρκαρισμένη εξοικονομούμε και από αλλού: 8.000 λιγότερα χιλιόμετρα τον χρόνο, σημαίνει ότι γλυτώνουμε service τα οποία κοστίζουν φυσικά πολύ παραπάνω σε σχέση με την συντήρηση ενός παπιού ή ενός scooter. 
Ακόμα και αν αλλάζει κάποιος λιπαντικά στην μεγάλη του μοτοσικλέτα βάση χρονικού υπολογισμού και όχι διανυθείσας απόστασης (ορθή πρακτική) το κόστος δεν πλησιάζει σε καμία περίπτωση αυτό ενός κανονικού service. 

Τέλος, όπως ήδη αναφέραμε, μια μοτοσικλέτα μεγάλου κυβισμού που «γράφει» τα όποια χιλιόμετρα της έξω από την πόλη σε βόλτες και ταξίδια  και δεν ταλαιπωρείται στον άχαρο ρόλο του καθημερινού μεταφορικού μέσου, είναι σίγουρο ότι σε περίπτωση μεταπώλησης, θα «πιάσει» καλύτερη τιμή! Στην εξαετία ας πούμε, θα έχει κάνει 4.000 χλμ. Χ 6 έτη = 24.000 χλμ, ενώ αν χρησιμοποιείται κάθε μέρα θα έχει κάνει για το ίδιο διάστημα 12.000 χλμ. Χ 6 έτη = 72.000 χλμ. Αυτή είναι τεράστια διαφορά που έχει πολύ μεγάλο αντίκτυπο στη τιμή μεταπώλησης. 


Βλέπουμε λοιπόν ότι όντως εξοικονομούνται χρήματα από την  χρήση ενός μικρού κυβισμού μοντέλου, σε καθημερινή βάση.  Μπορεί βέβαια κάποιος να έχει τις ενστάσεις του,  τουλάχιστον σε ότι αφορά στην αγορά δεύτερης μοτοσικλέτας, με το πόσο των 1.500-2.500 ευρώ που απαιτούνται για αυτό, να φαντάζει μεγάλο. Σε κάθε περίπτωση τα χρήματα αυτά είναι σίγουρο όμως ότι θα αποσβεστούν, αναλόγως των συνθηκών, σε μήκος 2-3 ετών και μετά θα υπάρχει μόνο κέρδος. 

Ποια είναι η γνώμη σας; Αξίζει ή όχι η αγορά ενός commuter συμπληρωματικά της μεγάλης μοτοσικλέτας;  Πιστεύετε ότι είναι οικονομοτεχνικά σωστό σαν κίνηση και κάτι που θα πρέπει να το σκεφτεί σαν εναλλακτική ο οποιοσδήποτε; Σας ακούγεται λογικό ή φαντάζει ως πλεονασμός; 

 
  • Γιώργος

    Απο την άλλη όμως δε συγκρίνεται η ασφάλεια μιας μεσου κυβισμού μηχανής ( cbf600, bandit 650, Fazer 600) μέσα στη πόλη από άποψη φρένων, φώτων, "ορατότητας" , ούτε είμαι της άποψης να έχω τη μηχανή στο γκαράζ κ να τη δουλεύω μόνο Κυριακή για μια βόλτα στο φράγμα Μαραθώνα ή στα Δερβενοχώρια.. Αντίθετα ( με τη δέουσα συντήρηση) οδηγουσα ότι μηχανή είχα καθημερινά και πιστεύω ότι ήμουν αρκετά πιο ορατός απ' ότι όταν οδηγούσα παπί και βεβαίως η απόδοση των φρένων των μηχανών που είχα κατά καιρούς ( fzs600 bandit 650 tdm 900) δεν συγκρίνεται με αυτή των παπιων σκούτερ. Αν βέβαια το μόνο κριτήριο είναι η οικονομία το παπί είναι μονόδρομος

     
  • Πασχαλης

    Συμφέρει απόλυτα ο συνδυασμός μεγάλης μηχανής και παπιού. Γλυτώνω χιλιόμετρα στην μεγάλη με ότι αυτό συνεπάγεται και κερδίζω χρόνο με το παπί για τα καθημερινά (δουλείες, ψώνια κ.τ.λ.).Τα χρήματα που γλιτώνω από τα έξοδα της μεγάλης είναι το κόστος χρήσης του παπιού και μου περισσεύουν κιόλας.

     
  • mycolnago

    Συμφωνω απολυτα, ομως αν οι μετακινήσεις σου ειναι σε μεγαλους δρομους πχ.Αττική Οδο,Περιφερειακό κλπ και πας απο το σημείο Α στο Β με επιστροφή δέν χρειάζεσαι παπι ή σκουτερ.. σε ολες τις άλλες περιπτωσεις αστικής μετακίνησης καλύτερα σκοθτερ ή παπί...

      1
  • Νίκος Αποστολίδης

    "Αν το σκεφτεί καλά κανείς, το να γλυτώνεις μια αλλαγή ελαστικών, αλυσιδογράναζων και τακακιών το χρόνο στην μεγάλη σου μοτοσικλέτα, είναι ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό." Και μια μικρή πτώση, θα προσθέσω εγώ που είναι πάντα μέσα στο παιχνίδι όταν οδηγείς στην πόλη. Μια μικρή πτώση με μια μεγάλη μηχανή, μπορεί να σου κοστίσει και ένα νεφρό, με το παπί τίποτα. Εγώ αφήνω το Tuono μου στο γκαράζ για τις βόλτες που μπορώ να το χαρώ πραγματικά και κάθε μέρα χρησιμοποιώ το scooterάκι μου, το οποίο δεν αλλάζω με τίποτα.

      3
  • Kostis71

    Scooter / παπια, είναι απλά ασυναγώνιστα σε πρακτικότητα στη πόλη. Για τα ταξίδια το αυτοκίνητο είναι ασύγκριτα τιο άνετο από την μοτοσκλέτα. Οπότε η μοτοσυκλέτα είναι για καμιά ωραία βόλτα (όταν δεν κουβαλάς παιδιά, εξοπλίσμο κλπ). Ποιός όμως έχει αυτή τη πολυτέλεια χρόνου / χρήματος πλέον?

      4
  • Κώστας Π

    Η εξοικονόμηση έχει σχέση βασικά με την μοτοσυκλέτα που έχεις. Υπάρχουν μοτοσυκλέτες που καίνε κοντά σε ένα μεγάλο scooter (δεν μιλάω για μεγάλου κυβισμού, άλλα μεσαίου), ο άλλος παράγοντας είναι φυσικά ο τρόπος οδήγησης εαν οδηγούμε επιθετικά καίμε τα διπλά. Το θέμα του service δεν νομίζω πως είναι πρόβλημα εκτός και αν σε "δέρνει" ακόμα η αντιπροσωπεία καθώς 1 φορά τον χρόνο αντέχεις 40-50 ευρώ. Το θέμα όμως συντήρησης και μεταπώλησης δεν συζητιέται προφανώς και αν έχεις άλλο όχημα για τις μετακινήσεις σου τότε την έχεις σαν καινούρια. Όμως αν τα κάνεις όλα αυτά και έχεις διαθέσει 7-8-9 χιλιάρικα για μοτοσυκλέτα τότε ποιος ο σκοπός της αγοράς μεγάλης μοτοσυκλέτας? να την έχεις να την βλέπεις ? για αυτό κατέληξα και πούλησα το παπί και κυκλοφορώ με την μοτοσυκλέτα... διότι αλλιώς δεν την χαίρομαι

      5
  • giannhs

    Το βρίσκω απολύτως λογικό σαν μέθοδο, ειδικά αν η μεγάλη μηχανή είναι επιδόσεων η πραγματικά πολλών κυβικών. Μια 1000άρα street δεν είναι για κάθε μέρα, αλλά η διασκέδασή της είναι κάτι που δεν μπορεί να αγνοηθεί. Θεωρώ ότι συμφέρει, ειδικά όσο τα έξοδα συντήρησης ακόμη και δύο μοτοσυκλετών είναι πολλές φορές φθηνότερα από ενός αυτοκινήτου. Γιατί όχι...

      1
  • Γιαννης

    Να προσθέσω στο πολύ σωστό άρθρο ότι η χρήση πόλης έχει και καμια χαζοπτωση.καποιο ριξιμο από αμάξι σταματημένο αλλά και γενικά δευτερεύουσες φθορές που στο παπί είναι τσάμπα αλλά στο μεγάλο πονάνε.Συμπλεκτης.καμπανα αλυσογραναζα κλπ....

      4
  • bazooka41

    Όλα έχουν να κάνουν με το πόσα χιλιόμετρα κάνει και σε ποιο σημείο της πόλης πάει κανείς με την μεγάλη μοτοσυκλέτα. Εγώ κινούμαι περισσότερο Αττική Οδό, αρκετά χιλιόμετρα κάθε μέρα. Καλό θα ήταν ένα μικρό μηχανάκι από άποψης οικονομίας αλλά με την μεγάλη έχω άνεση και μπορώ να πάω πιο γρήγορα (μέσα στα νόμιμα πλαίσια)

      1
  • Λαζαρος triumph

    Όντως ενα δεύτερο μικρότερο δικυκλο βοηθαει πολυ την κατασταση.Την μοτο την εχω περισσότερο για απολαυση και το kazer για τα υπολοιπα..Μηδενικο κοστος χρησης..

      3

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ