net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Ελαστικά Adventure, ή αν προτιμάτε Dual Sport, διπλής χρήσης.

Enduro λάστιχα.

Ελαστικό δρόμου για Scooter.

Ελαστικό για Sport μοτοσικλέτα δρόμου.

Ελαστικό διπλής χρήσης με βαθύτερα τακούνια, για πιο δύσκολα εδάφη.

Λάστιχα δρόμου με sport touring χαρακτηριστικά. Πυκνότερες αυλακώσεις, ήπια κορώνα, σκληρότερη γόμα.

Τύποι ελαστικών

Τύποι ελαστικών
Πλέον υπάρχουν τόσοι τύποι ελαστικών όσες υποκατηγορίες μοτοσικλετών, και σε περίπτωση που δεν το παρατηρήσατε οι τελευταίες είναι μπόλικες. Για χάρη συντομίας ακολουθήστε την παρακάτω ομαδοποίηση, επιλέγοντας το ελαστικό που ταιριάζει τόσο στη μοτοσικλέτα σας όσο και στη χρήση που κάνετε:

Street
Τα πιο φρέσκα ελαστικά δρόμου έρχονται με δύο ή ακόμα και τρεις διαφορετικές ‘γόμες’ συνδυασμένες στον ίδιο σκελετό. Έτσι, το ίδιο ελαστικό που είναι μαλακό και έχει καλή πρόσφυση υπό κλίση, βγάζει επίσης πολλά χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο χωρίς ουσιαστική φθορά. Η κορώνα του ελαστικού είναι σχετικά ήπια, προσανατολισμένη περισσότερο στις ‘γλυκιές’, παρά στις αστραπιαίες αντιδράσεις. Παρότι σε καμία περίπτωση δεν προσφέρουν την ίδια απόλυτη πρόσφυση με ένα καθαρά sport ελαστικό ή την ίδια αυτονομία χιλιομέτρων με ένα καθαρά τουριστικό, τα ελαστικά πολλαπλής γόμας είναι συνήθως η ιδανική επιλογή για μοτοσικλέτες της κατηγορίας, καθώς τα κλασικά ‘τουριστικά’ ελαστικά που έρχονται ως πρώτης τοποθέτησης παραείναι σκληρά για την Ελληνική άσφαλτο.

Sport/Supersport
Ελαστικά σχεδιασμένα με την πλάστιγγα να γέρνει προς τη μεριά της πρόσφυσης με αντίστοιχες θυσίες στη διάρκεια ζωής. Η χάραξη είναι πιο αραιή, προσφέροντας μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με την άσφαλτο αλλά αντίστοιχα μικρότερες διόδους διαφυγής του νερού στη βροχή, με αποτέλεσμα να είναι πιο ευπαθή στο φαινόμενο του aqua planning. Η κορώνα του ελαστικού είναι πιο γωνιώδης κάνοντας τη μοτοσικλέτα πιο ευαίσθητη στις εντολές του αναβάτη, συμπεριφορά που αλλάζει όσο φθείρονται. Απαιτούν ζέσταμα για να αποδώσουν τα μέγιστα όπως όλα τα ελαστικά, αλλά ακόμα και κρύα θα προσφέρουν μεγαλύτερη πρόσφυση από τα τυπικά ‘τουριστικά’ ελαστικά.

Enduro/MX
Ελαστικά με αραιά και έντονα ‘τακούνια’ σχεδιασμένα για να προσφέρουν πρόσφυση εκτός δρόμου. Τα ελαστικά MX έχουν πιο αραιή διάταξη και μαλακότερο σκελετό ώστε να απορροφούν μέρος της δύναμης πρόσκρουσης από άλματα, ενώ τα enduro έχουν οριακά σκληρότερη γόμα και αισθητά πιο σκληρό σκελετό, προσφέροντας αντοχή για μεγαλύτερες διαδρομές και προστατεύοντας καλύτερα τις ζάντες από πέτρες κλπ. Κανένα από τα δύο δεν προτείνεται για παρατεταμένη χρήση σε άσφαλτο, καθώς τα τακούνια έχουν ελαστικότητες που δίνουν ασάφεια στο τιμόνι και κραδασμούς, ενώ υπερθερμαίνονται εύκολα και αποκολλούνται όταν το παρακάνεις.

Dual Sport
Ελαστικά μεικτής χρήσης εντός και εκτός δρόμου, οι τυπικοί απόγονοι των on-off ελαστικών. Γνωστά ως 50/50, 60/40 ή οποιαδήποτε άλλη αναλογία έως το 90/10 που υποδηλώνει την προτίμησή τους σε περιβάλλον χωμάτινο ή ασφάλτινο. Αντίστοιχη με την προβλεπόμενη χρήση τους είναι και η αναλογία τακουνιών ανά τετραγωνικό, με τους κανόνες που αναφέραμε πιο πάνω να ισχύουν κανονικά. Όσο πιο αραιό και μικρό το τακούνι τόσο πιο καλά εκτός δρόμου, όσο πιο αραιή η χάραξη και πιο κοντά σε αισθητική ελαστικού δρόμου, τόσο πιο ήσυχο και σταθερό στο ταξίδι, με αντίστοιχα μειωμένη πρόσφυση σε συνθήκες λάσπης και γενικότερων εκτός δρόμου κακουχιών. 

Adventure
Ακολουθούν τις ίδιες βασικές αρχές με τα ελαστικά Dual Sport, αλλά είναι σχεδιασμένα για τις μεγαλύτερες δικύλινδρες και βάλε Adventure Touring μοτοσικλέτες, με την αυξημένη ισχύ και ροπή, τις μεγαλύτερες ταχύτητες και τα περισσότερα κιλά. Ισχύουν οι ίδιοι περιορισμοί και αντιστοιχίες, και οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε ελαστικά προορισμένα καθαρά για χρήση δρόμου – που καλύπτει περίπου το 90% των αγοραστών τέτοιων μοτοσικλετών καθώς έχουν ουσιαστικά αντικαταστήσει τις κλασικές τουριστικές μοτοσικλέτες – ή τακουνάτα σχεδιασμένα ειδικά για εκτός δρόμου εξορμήσεις. Τα τελευταία έρχονται με χαμηλότερο συντελεστή ταχύτητας και σαφώς μικρότερη διάρκεια ζωής. 

Scooter
Με την πληθώρα των υποκατηγοριών Scooter υπάρχουν περίπου αντίστοιχου αριθμού κατηγορίες ελαστικών για αυτά. Ισχύουν οι ίδιοι γενικοί κανόνες που αναλύσαμε στις κατηγορίες δρόμου: όσο πιο μαλακή η γόμα τόσο καλύτερο κράτημα και μειωμένη αντοχή στο χρόνο, πυκνότερη χάραξη προσφέρει καλύτερη πρόσφυση στο βρεγμένο με ελαφρά μειωμένη απόδοση στο στεγνό, η κορώνα του ελαστικού καθορίζει το αν η συμπεριφορά θα είναι πιο ευαίσθητη στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης ή πιο σταθερή.

ΕΛΑΣΤΙΚΑ

 

???????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ