net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Με αερόσακο το νέο Honda VFR 1200T!

…και όχι μόνο! Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφoρίες του visordown.com, η νέα touring έκδοση του VFR 1200, θα αποτελέσει μια μοτοσικλέτα με πρωτοφανή για τα δίτροχα δεδομένα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, ενώ δεν θα λείπουν και οι hi-tech εφαρμογές στον κινητήρα.

 
Πιθανότατα στις φθινοπωρινές εκθέσεις αυτού του έτους, θα παρουσιαστεί επισήμως από τη Honda, το νέο VFR 1200T. Το «τουριστικό» VFR συζητιέται αρκετό καιρό στα διαδικτυακά μοτοσικλετιστικά «στέκια», αφού κάποια –απλά- σχεδιαγράμματα του μοντέλου, διέρρευσαν από τη Honda πριν κάποιους μήνες. Παρ΄ όλο λοιπόν που η μοτοσικλέτα έχει εμμέσως πλην σαφώς επισημοποιήσει την…ύπαρξη της, οι πληροφορίες σχετικά με αυτήν, ήταν ελάχιστες.

Τη κατάσταση αυτή φαίνεται να αλλάζει δημοσίευμα του visordown.com, στο οποίο και παρουσιάζονται αρκετά από τα μυστικά που έκρυβε η Honda για το νέο της μοντέλο. Αναλυτικά λοιπόν, το VFR 1200T, θα φέρει τα εξής στοιχεία:

-Αερόσακο. Μετά από το Goldwing, το VFR 1200T θα αποτελέσει τη δεύτερη μοτοσικλέτα ευρείας παραγωγής που θα εξοπλίζεται με airbag. Η εφαρμογή θα είναι αντίστοιχης φιλοσοφίας με αυτή του Goldwing, δηλαδή ο αερόσακος εκτός από το ρόλο του παρεμβύσματος προστασίας, θα κρατά επίσης τον αναβάτη πάνω στη μοτοσικλέτα, σε περίπτωση σύγκρουσης.

-Ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης. Για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα (…το BMW C1 ήταν scooter) εφαρμόζεται ένα αμιγώς αυτοκινητιστικό στοιχειό παθητικής ασφάλειας. Συγκεκριμένα, στο εμπρόσθιο μέρος του νέου VFR 1200T, υπάρχει μια κατασκευή που θυμίζει υποπλαίσιο, κατασκευασμένη από αλουμίνιο. Η δομή της συγκεκριμένης κατασκευής είναι τέτοια, ώστε σε περίπτωση σύγκρουσης να καταρρέει, απορροφώντας ένα μεγάλο μέρος της ορμής. Η εφαρμογή αυτή αποτρέπει επίσης το ανασήκωμα της μοτοσικλέτας σε περίπτωση μετωπικής πρόσκρουσης και το αποτέλεσμα σε συνδυασμό με τον αερόσακο, είναι ο οδηγός / αναβάτης να μένει σταθερός στη θέση του.

-Παύση της λειτουργίας ζεύγους κυλίνδρων. Παρ΄ όλο που περιμέναμε το συγκεκριμένο σύστημα στο VFR 1200F, τελικά φαίνεται πως η έκδοση «T» θα έχει το αποκλειστικό προνόμιο. Σε περιπτώσεις λοιπόν που ο οδηγός του VFR 1200T δεν χρειάζεται όλη την ισχύ του μοτέρ, όπως κατά τη κίνηση μέσα στη πόλη επί παραδείγματι, το ζεύγος των πίσω κυλίνδρων του V4 κινητήρα θα παύει τη λειτουργία του, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην εξοικονόμηση καυσίμου. Δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό αν το συγκεκριμένο σύστημα θα ενεργοποιείται κατά βούληση από τον οδηγό ή αν θα επεμβαίνει αυτόματα, ωστόσο η Honda κάνει λόγο για 30% μικρότερη κατανάλωση με τη χρήση του! Αξίζει να σημειωθεί, πως για να λειτουργήσει το εν λόγω σύστημα, είναι απαραίτητη η ύπαρξη διπλών εκκεντροφόρων στις κεφαλές του κινητήρα, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τον μόνο, τεχνολογίας Unicam εκκεντροφόρο, που συναντάμε στις κεφαλές του «F».

Εκτός των ανωτέρω, το νέο VFR 1200T θα εξοπλίζεται επίσης με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη καθ ύψος ζελατίνα, κεντρικό σταντ, ABS και CBS, ενώ θα υπάρξει και έκδοση με το dual clutch κιβώτιο ταχυτήτων. Σε ότι αφορά στην απόδοση, αυτή παραμένει άγνωστη μέχρι στιγμής, αν και λογικά αναμένεται «φούσκωμα» στη χαμηλό-μεσαία περιοχή λειτουργίας του κινητήρα με μια αναπόφευκτη μείωση στη τιμή της ιπποδύναμης ψηλά, σε σχέση με το «F».

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ