net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Τα παπιά της αγοράς με τις νέες τιμές

Δεν έχει περάσει πολύ καιρός από τότε που δημοσιεύσαμε το υπερ-συγκριτικό των 14 παπιών στο τεύχος 6 του Moto Τρίτη, οι μειώσεις στο ειδικό τέλος ταξινόμησης όμως αναπροσαρμόζουν τα δεδομένα. Το αντίκρισμα σε ευρώ μπορεί να μην είναι μεγάλο, φθάνει όμως σε ορισμένες περιπτώσεις τα 200 ευρώ!

 
Μια κατηγορία δικύκλων που έχει εντυπωθεί πλέον στο…DNA των ελλήνων μοτοσικλετιστών, αφού δεν υπάρχει αναβάτης σε αυτή τη χώρα που να μην έχει οδηγήσει ένα παπί, έστω και για μικρό χρονικό διάστημα στη ζωή του. Τα παπιά παρ όλο που τα τελευταία χρόνια μοιράζονται τις πρώτες θέσεις στους πίνακες πωλήσεων με αρκετά μοντέλα scooter, αποτελούσαν και αποτελούν συνώνυμα της πρακτικότητας, της οικονομίας και της αξιοπιστίας.
Για αυτό τον λόγο, όσο και αν οι τάσεις αλλάζουν αναδεικνύοντας κατά καιρούς άλλους πρωταγωνιστές, τα παπιά θα έχουν πάντα μια περίοπτη θέση στην αγορά αλλά και στις καρδιές των ελλήνων μοτοσικλετιστών.
Στο αφιέρωμα που ακολουθεί παρουσιάζουμε έξι χαρακτηριστικούς εκπροσώπους των παπιών, οι οποίο μάχονται για μια θέση στο…γκαράζ σας, προβάλλοντας ο καθένας διαφορετικές αρετές. Οι μειώσεις στο ειδικό τέλος ταξινόμησης μπορεί να μην έφεραν τα πάνω κάτω στη κατηγορία, όμως οι νέες τιμές μπορούν κάλλιστα να αποτελέσουν το «κλικ» που χρειάζεται ο αναποφάσιστος αγοραστής προκειμένου να καταλήξει κάπου.

Τα μοντέλα που παρουσιάζονται στο συγκεκριμένο αφιέρωνα είναι αυτά για τα οποία είχαμε επίσημη ενημέρωση από τους αντιπροσώπους τους σχετικά με τις νέες τιμές τους. Για οποιοδήποτε άλλο μοντέλο υπάρξει σχετική ενημέρωση, θα προστίθεται άμεσα στο αφιέρωμα.

Honda ANF 125i Innova

Νέα τιμή: 2.120
Προηγούμενη τιμή: 2.120
Όφελος: -

Η εμφάνιση του Innova είναι διακριτική και πλήρως αποδεκτή από την πλειονότητα των αναβατών, είτε αυτοί είναι αρχάριοι είτε… βετεράνοι. Η ποιότητα κατασκευής δείχνει ξεκάθαρα το know-how της Honda στην παραγωγή μοτοσικλετών χαμηλού κόστους και είναι έκδηλη παντού πάνω στο Innova. Συνολικά τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας, με τη βαφή, τη συναρμογή και τη συναρμολόγηση να κυμαίνονται στα υψηλότερα επίπεδα. Ο κινητήρας είναι αθόρυβος σε λειτουργία, όπως άλλωστε και το κιβώτιο. Για κραδασμούς δεν γίνεται καν θέμα… Η θέση οδήγησης φαντάζει γνώριμη και η εργονομία που παρέχει, λειτουργεί αγχολυτικά για τον αναβάτη. Και ο συνεπιβάτης βολεύεται γρήγορα στο δικό του μερίδιο της σέλας και δεν θα ακούσετε παράπονα από αυτόν μέχρι να φτάσετε στον προορισμό σας. Στο δρόμο, το πολιτισμένο μοτεράκι δίνει την αίσθηση ότι το Innova «δεν πάει», κάτι που διαψεύδει τόσο το κοντέρ όσο και οι… κόντρες με τα υπόλοιπα παπιά. Γεμίζει όλες τις ταχύτητες, πλην της 4ης που λειτουργεί ως overdrive, ρίχνοντας έτσι την κατανάλωση, ενώ τα φιλικά φρένα είναι εκεί για να το σταματήσουν με ασφάλεια. Το πλαίσιο εμφανίζεται πιο ελαστικό σε σχέση με των «σπορ» παπιών της αγοράς, αλλά δεν φοβίζει καθόλου, φανερώνοντας με σαφήνεια τα όριά του. Το ζητούμενο στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι η κορυφαία ακαμψία, αλλά η αγχολυτική μετακίνηση, και σε αυτό το Innova τα καταφέρνει περίφημα. Για το Innova, οι αριθμοί των πωλήσεων μιλάνε από μόνοι τους. Δεν μπορεί τόσος κόσμος να κάνει λάθος! Η ομοιογένεια, η άνεση και η αθόρυβη λειτουργία του αλεξίσφαιρου κινητήρα είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του, με το όνομα της Honda να αποτελεί φυσικά τη μεγαλύτερη εγγύηση για τον αγοραστή.

Kawasaki ZX130

Νέα τιμή: 2.075
Προηγούμενε τιμή: 2.090
Όφελος: 15

Από την πρώτη ματιά, το ZX 130 βαμμένο στο έντονο πράσινο χρώμα - σήμα κατατεθέν της Kawasaki, θα τραβήξει το ενδιαφέρον. Επιθετικές γραμμές και κόμπακτ αισθητική προμηνύουν τι πρεσβεύει η «πράσινη πάπια». Το πίσω φωτιστικό σώμα είναι εντυπωσιακό και τα φλας τύπου led. Οι ζάντες είναι χυτές, εντυπωσιακές στο σχεδιασμό τους και προέρχονται από την Excel. Το ZX 130 διαθέτει το καλύτερο κεντρικό σταντ από όλα τα άλλα παπιά και αν αυτό ακούγεται περιττή πληροφορία σκεφτείτε ότι τα οχήματα αυτού του είδους πργαμτοποιούν πολύ συχνές στάσεις. Με ελάχιστη εξάσκηση, ένα δυνατό πάτημα είναι ικανό να σηκώσει το παπί σε αυτό, χωρίς καν να χρησιμοποιήσετε τα χέρια! Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, με μία μόνο ένσταση σε ένα τρίξιμο συντονισμού, που εμφανιζόταν σε συγκεκριμένο όριο περιστροφής του κινητήρα. Στον τομέα του εξοπλισμού είναι πλήρες διαθέτοντας μέχρι και σχάρα, αν και ένα ρολόι στο ταμπλό θα ήταν ευπρόσδεκτο. Τα χειριστήρια είναι σωστά τοποθετημένα, αλλά οι διακόπτες θα μπορούσαν να είναι καλύτερης ποιότητας και πιο σύγχρονης αισθητικής για να συνάδουν με το υπόλοιπο σύνολο. Η θέση οδήγησης προσφέρει άριστο κοντρόλ, γεγονός που οφείλεται κυρίως στο πλατύ τιμόνι, με τη σέλα να είναι αρκετά μεγάλη για να κινείστε με άνεση ακόμη και με δεύτερο άτομο. Τα μαρσπιέ για το συνεπιβάτη είναι λίγο πιο μπροστά από το ιδανικό, αλλά δεν ενοχλούν. Το έξυπνα τοποθετημένο ρεζερβουάρ καυσίμου, που δεν απαιτεί να σηκωθείτε από τη σέλα κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού, έχει ως αποτέλεσμα ο χώρος κάτω από τη σέλα να φέρει ιδιαίτερα μεγάλες διαστάσεις. Ο κινητήρας του ΖΧ δεν εμφανίζει ενοχλητικούς κραδασμούς, ενώ παράλληλα εκπέμπει και τον πιο μπάσο ήχο, που σε κάνει να νομίζεις ότι είναι μεγαλύτερος από 130 κ.εκ. Ο ψεκασμός σε γενικές γραμμές δουλεύει απροβλημάτιστα και θα δείξει μονάχα μια ελαφριά δυσλειτουργία όταν κινείστε για πολλή ώρα «τέρμα» και ανοιγοκλείσετε απότομα το γκάζι. Οδηγώντας το ΖΧ 130, γίνεται φανερό πόσο έχουν εξελιχθεί τα παπιά στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Το εμπρός πιρούνι παρέχει απίστευτη εμπιστοσύνη, θυμίζοντας κάτι από τα ss μοντέλα της εταιρείας. Τα φρένα διαθέτουν καλή αίσθηση, γεγονός που θα τους επέτρεπε να έχουν λίγη παραπάνω δύναμη. Διατηρώντας την καλή φήμη των προκατόχων του, Kaze-R και Max, το παπί της Kawasaki ατενίζει τον ανταγωνισμό πονηρά. Ουσιαστικά, πρόκειται για μια συμπαγή κατασκευή που πάει ένα βήμα παραπέρα τον όρο «οδική συμπεριφορά» στην κατηγορία.

Υπάρχει επίσης διαθέσιμη η έκδοση Trendy του ZX130, στα 2.175 ευρώ (προηγούμενη τιμή: 2.190 ευρώ)

Kymco Straight 150

Νέα τιμή: 1.699
Προηγούμενη τιμή: 1.899
Όφελος: 200

Η Kymco με την παρουσία του Straight 150 τείνει να ανέτρεψε για πάντα την κατηγορία των παπιών. Ο μεγαλύτερος σε κυβισμό κινητήρας του είδους, αλλά και το 5 σχέσεων σασμάν, δεν μπορούν παρά να προβληματίσουν τον ανταγωνισμό και να στρέψουν το ενδιαφέρον του κόσμου πάνω του. Η Kymco θέλησε προφανώς να βγάλει στην παραγωγή ένα παπί ήδη «πουσαρισμένο», ώστε ο εκάστοτε ανήσυχος πιτσιρικάς να μην ασχολείται με κάποια επιπλέον βελτίωση, όντας πλήρες. Αισθητικά, το Straight καταφέρνει και λόγω βαφής, να δίνει μια σκοτεινή και επιθετική εικόνα. Οι χυτοί τροχοί του και οι αιχμηρές γραμμές των πλαστικών του καταφέρνουν να το κάνουν να ξεχωρίζει. Το Straight μπορεί να είναι επιθετικό σχεδιαστικά και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά να συνηγορούν προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως έχει ξεχάσει τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της κατηγορίας που ανήκει. Στον τομέα της άνεσης, όπως και στο Nexxon, βρίσκουμε μια πολύ καλή θέση οδήγησης, περισσότερο πολεμική από του αδελφού παπιού, αλλά στην προκειμένη περίπτωση με μελανό σημείο τη σέλα που στερείται αφρώδους, με αποτέλεσμα να μειώνει τα επίπεδα άνεσης. Σε ό,τι αφορά τον περιφερειακό εξοπλισμό, το Staright είναι πλούσιο, διαθέτοντας δισκόφρενο σε κάθε τροχό, αλλά και ένα ποιοτικό ζεύγος αναρτήσεων που τείνει προς το σκληρό, γεγονός που βοηθά στην καλή οδική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας, χωρίς ωστόσο να αφαιρεί πόντους από την άνεση. Ο κινητήρας του Straight είναι ο μεγαλύτερος στον τομέα του κυβισμού από οποιονδήποτε άλλον, γεγονός που ερμηνεύεται και με καλές επιδόσεις. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει σφιχτή κλιμάκωση, κάτι που κάνει το Straight να αφήνει τους πάντες πίσω του στην κόντρα από φανάρι. Η 5η σχέση δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί over drive, μιας και η διαφορά «βήματος» από την 4η είναι μικρή και ουσιαστικά υπάρχει για να βγάλει από τον κινητήρα μερικά ακόμα χιλιομετράκια τελικής ταχύτητας. Η οδική συμπεριφορά του πεντατάχυτου παπιού της Kymco είναι ιδιαίτερα καλή, συνδυάζοντας ευελιξία και στιβαρότητα σε οποιοδήποτε πεδίο. Το πίσω φρένο είναι ιδιαίτερα δυνατό και άμεσο, ενώ το εμπρός στερείται δύναμης. Το Straight είναι ένα παπί που διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που μέχρι σήμερα αποτελούσαν after market αξεσουάρ για την κατηγορία. Περιμετρικά του μεγαλύτερου κινητήρα της κατηγορίας έχει χτιστεί ένα πολύ καλό παπί που θα ικανοποιήσει και τον πλέον απαιτητικό.

Kymco Nexxon 125

Νέα τιμή: 1.385
Προηγούμενη τιμή: 1.585
Όφελος: 200

Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, κάτι στο οποίο συνηγορεί και η βαφή. Η εμφάνιση της μοτοσικλέτας δεν θα ενθουσιάσει ούτε θα περάσει απαρατήρητη, αλλά σίγουρα θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα το γεγονός πως δεν αντιγράφει στοιχεία του ανταγωνισμού. Στον τομέα της άνεσης, το Nexxon θα μπορούσε να είχε κερδίσει τα εύσημα. Διαθέτει μια πολύ σωστή θέση οδήγησης που δημιουργεί άριστες γωνίες στα άκρα του οδηγού, αλλά η σέλα με το λίγο αφρώδες της αλλοιώνει την πολύ καλή εικόνα. Ο εξοπλισμός του παπιού της Kymco μπορεί να μην διαθέτει κάποιο στοιχείο έντονης υπεροχής σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά οι επιπλέον μικρολεπτομέρειες που φέρει, διευκολύνουν την καθημερινότητα. Το “passing” για τον προβολέα αποδεικνύεται σωτήριο σε πολλές περιπτώσεις, όπως και η κλειδαριά που βρίσκεται στο γκριπ του γκαζιού (δεν επιτρέπει την κίνηση του γκριπ όταν ενεργοποιηθεί) και απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη του από τη χρονοβόρα διαδικασία βγάλε-βάλε κάποιου επιπλέον αντικλεπτικού. Ο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος που αποκαλύπτεται σηκώνοντας τη σέλα, είναι μια πρόσθετη λεπτομέρεια μεγάλης σημασίας. Ο κινητήρας θέλει λίγο επιμονή τις κρύες μέρες και κυρίως όσον αφορά στο ζέσταμά του. Το έντονο «τράβηγμά» του από το ρελαντί είναι εκείνο που ευθύνεται για την όχι και τόσο ομαλή κίνηση του Nexxon σε μικρές ταχύτητες και με το γκάζι να ανοιγοκλείνει. Το σασμάν είναι σχετικά σκληρό, ενώ και η μεγάλη του διαδρομή αποτελεί την αφορμή για νεκρές ανάμεσα στις σχέσεις, μέχρι να εξοικειωθεί ο οδηγός μαζί του. Η δύναμη του κινητήρα κυμαίνεται σε ικανοποιητικό επίπεδο και η δυναμική του μεταφράζεται με ελάχιστους κραδασμούς σε μαρσπιέ και τιμόνι κατά την κίνηση σε υψηλές στροφές. Το Nexxon διαθέτει ένα από τα πιο δυνατά συστήματα πέδησης της κατηγορίας. Οι δύο δίσκοι, ένας σε κάθε τροχό, διαθέτουν αμφότεροι δαγκάνα δύο εμβόλων που ξεχειλίζει από δύναμη και αμεσότητα. Στα χέρια ενός πεπειραμένου οδηγού, οι αποστάσεις ακινητοποίησης είναι εντυπωσιακά μικρές, με προσοχή όμως στα ελαστικά που δεν αφήνουν και τις καλύτερες των εντυπώσεων... Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, το παπί της Kymco τοποθετείται στη «διχοτόμο» μεταξύ αέρινης συμπεριφοράς και σταθερότητας. Μπορεί να ελίσσεται με λιγότερη άνεση από ορισμένα παπιά του ανταγωνισμού, όμως ανά πάσα στιγμή εμπνέει στον οδηγό του αίσθημα ασφάλειας και στιβαρότητας. Οι αναρτήσεις τείνουν προς το σφιχτό και θα δημιουργήσουν πρόβλημα μόνο σε πολύ έντονες κακοτεχνίες, εκεί δηλαδή που όλα τα δίκυκλα του είδους θα «χλομιάσουν». Το Nexxon έφυγε με την ψήφο εμπιστοσύνης στο σελάκι του. Καταφέρνει, δίχως να χάνει την ουσία των οχημάτων της κατηγορίας στην οποία ανήκει, να διαθέτει κάποια επιπλέον στοιχεία στο χαρακτήρα του που το δυναμιτίζουν, δίχως να του στερούν τις πρακτικές πτυχές του.

Modenas X-Cite 135

Νέα τιμή: 2.180
Προηγούμενη τιμή: 2.190
Όφελος: 10

Η δυναμική εμφάνιση του Modenas είναι στην προκειμένη περίπτωση το κερασάκι στην τούρτα, αφού τα ισχυρότερα σημεία του κρύβονται κάτω από τα ποιοτικά πλαστικά του. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή για παπί, με τη βαφή και τη συναρμογή των πλαστικών να ξεχωρίζουν, αν και η αντοχή των αυτοκόλλητων γραφικών θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Η εργονομία του X-cite είναι αυτή που ξεχωρίζει σε σχέση με τον ανταγωνισμό, πλην του Kawasaki, με το οποίο είναι πρακτικά ίδιο. Μπορεί οι μικρές σε μέγεθος ενδείξεις του πληρέστατου πίνακα οργάνων να απαιτούν μεγαλύτερη προσπάθεια από το συνηθισμένο για να διαβαστούν, ωστόσο το X-cite φέρει ένα χαρακτηριστικό που μοιράζεται μόνο με το ΖΧ-130. Το ρεζερβουάρ βρίσκεται μπροστά στην ποδιά, με αποτέλεσμα, πέραν της καλύτερης κατανομής βάρους και του μεγαλύτερου αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα, να μη χρειάζεται να σηκώνεστε κάθε φορά στο βενζινάδικο για να το γεμίσετε. Στο δρόμο, το Modenas εμφανίζεται καλοζυγισμένο, στιβαρό και γρήγορο. Στην τελική του δεν παρουσιάζει ταλαντώσεις, ενώ ακόμη και με δεύτερο άτομο στη σέλα του διατηρεί τη συνοχή του σε πολύ μεγάλο βαθμό. Οι αναρτήσεις της Showa φιλτράρουν ικανοποιητικά τις ανωμαλίες και τερματίζουν δύσκολα ακόμη και με συνεπιβάτη. Το δυνατό μοτέρ «στροφάρει» με άνεση μέχρι και τις τριψήφιες ενδείξεις του κοντέρ, δεν παράγει κραδασμούς και συνεργάζεται άψογα με το μαλακό κιβώτιο. Τέλος, τα φρένα αρνούνται να μπλοκάρουν, προσφέροντας παράλληλα καλή αίσθηση, αν και τους λείπει λίγη δύναμη. Το Modenas τοποθετείται στα κορυφαία παπιά και οι λόγοι για αυτό είναι πολλοί: ισχυρό και πολιτισμένο μοτέρ, μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι και συμπεριφορά στο δρόμο που δίνει το κάτι παραπάνω σε σχέση με τους περισσότερους ανταγωνιστές. Σε όλα αυτά προσθέστε τη σύγχρονη εμφάνιση και έχετε μία ολοκληρωμένη εικόνα.

Yamaha Crypton-X

Νέα τιμή: 2.270
Προηγούμενη τιμή: 2.285
Όφελος: 15

Αν υπήρχε βραβείο για το πιο high tech παπί, ο τίτλος θα πήγαινε παμψηφεί στο Crypton-X της Yamaha. Διαθέτοντας ψεκασμό, υγρόψυξη και αισθητική πολλά υποσχόμενη, κατάφερε να εκθρονίσει το βασιλιά των πωλήσεων. Την αρχική εικόνα που σου δίνει το Crypton-X φροντίζει να επιβεβαιώνει και ο χαρακτήρας του Yamaha. Στη θέση οδήγησης κυριαρχεί το επιθετικό στοιχείο, με τη στενή σέλα, το κοντά τοποθετημένο τιμόνι και τη θέση των μαρσπιέ να πυροδοτούν τα άγρια ένστικτα του οδηγού. Μπορεί το Crypton-X να έχει σπαρτιάτικη φιλοσοφία, αλλά αυτό δεν έχει επηρεάσει τους τομείς του εξοπλισμού και της ποιότητας κατασκευής. Η τελευταία μάλιστα κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα τόσο στον τομέα της εφαρμογής των πλαστικών όσο και στη βαφή. Οι διακόπτες, πέραν της καλαισθησίας τους, αποδείχθηκαν και ιδιαίτερα λειτουργικοί. Στις ελλείψεις τώρα συγκαταλέγεται το στροφόμετρο, ιδιαίτερα για το ύφος της κατασκευής, ενώ αίσθηση προκαλεί και η απουσία πλαϊνού σταντ, με τη λειτουργία του κεντρικού να είναι ικανοποιητική. Ο κινητήρας αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα, μιας και διαθέτει πολιτισμένο δούλεμα, που όμως συνδυάζεται με επιδόσεις και νεύρο. Το σασμάν έχει ξεπεράσει τα προβλήματα των παλαιοτέρων Crypton… και έχει λειτουργία «βούτυρο». Το σύστημα πέδησης είναι το μοναδικό σημείο όπου η Yamaha έχει ρίξει λίγο νερό στο κρασί της, με τον εμπρός δίσκο να ενεργοποιείται από δαγκάνα μονού εμβόλου και στον πίσω τροχό να έχει τοποθετηθεί ταμπούρο. Στην ουσία του θέματος, τα φρένα του Crypton δουλεύουν εξαιρετικά και έχουν ικανοποιητική δύναμη. Το εμπρός διαθέτει και αρκετά γραμμική λειτουργία, ενώ το πίσω είναι πιο απόλυτο στη λειτουργία του. Οι αναρτήσεις είναι σφιχτές, δίχως όμως να στερούνται άνεσης, με αφορμή την ποιοτική τους λειτουργία. Οδηγώντας το Crypton-X, το στοιχείο που κυριαρχεί είναι η στιβαρότητα. Η βαριά αίσθηση δεν μειώνει την ευελιξία της μοτοσικλέτα αλλά δίνει την εντύπωση πως το δίκυκλο πατάει γερά στα «πόδια» του. Το Crypton-X είναι ένα εντυπωσιακό παπί τόσο όσον αφορά στην αισθητική του όσο και εξετάζοντας τον εξοπλισμό του. Φυσικά, όλα τα παραπάνω συνδυάζονται μαγικά, δημιουργώντας ένα εξαιρετικό σε λειτουργία και χρήση παπί.

Υπάρχει επίσης διαθέσιμη η έκδοση του Crypton-X, Special, στα 2.480 ευρώ (προηγούμενη τιμή: 2.495 ευρώ)

 

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ