net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Honda VFR 750 F

BMW K1

Aprilia AF1 Project 108

Yamaha FZR 1000

4 καλλονές του `80

Η δεκαετία του `80 ήταν σίγουρα από τις πιο λαμπρές για το χώρο της μοτοσυκλέτας από πλευράς καινοτομίας και τεχνολογίας. Ήταν η περίοδος κατά την οποία, κυρίως Ιταλοί και Ιάπωνες κατασκευαστές εξερεύνησαν νέες περιοχές και είχαν όρεξη για πειραματισμούς και νεοτερισμούς.

 
Θέλοντας να τιμήσουμε αυτή τη μαγική εποχή, ας θυμηθούμε 4 εκπρόσωπους της βιομηχανίας των δύο τροχών που θα μείνουν για πάντα στην ιστορία.   
 
Honda VFR 750 F
 
Αρχικά ξεκίνησε ως σπορ μοντέλο και στη συνέχεια  εξελίχθηκε σε sport touring. Ήταν, ίσως, το πρώτο του είδους του που χρησιμοποιούσε έναν V4 κινητήρα απόδοσης 105 ίππων. Ήταν δυνατό και ικανό να προσφέρει έντονες συγκινήσεις, ενώ ταυτόχρονα, ο αναβάτης του μπορούσε να απολαύσει μια χαλαρή βόλτα, αν το επιθυμούσε, αφού ήταν εξοπλισμένο με άνετη σέλα και καλή προστασία από τον αέρα. Έκανε το ντεμπούτο το στο Τόκυο το 1986 και ήταν το πρότυπο για τους ανταγωνιστές του. Πολλοί μοτοσυκλετιστές το επιθυμούν ακόμα παρά την υψηλή του κατανάλωση.
   
BMW K1
 
Το Κ1 ήταν η πιο σπορ μοτοσυκλέτα στον κατάλογο της BMW πριν 30 χρόνια. Ο πρόγονος του S1000RR ήταν εντυπωσιακός στην εμφάνιση και εξοπλισμένος με την πιο προηγμένη τεχνολογία που διέθετε η Βαυαρική εταιρεία τότε. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας απέδιδε 100 ίππους και η τροφοδοσία του γίνονταν με ηλεκτρονικό ψεκασμό. Εκείνη την περίοδο δεν γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία, σήμερα όμως είναι παράδειγμα ομορφιάς και τεχνολογίας αιχμής.  
 
Aprilia AF1 Project 108
 
Οι Ιταλικές μοτοσυκλέτες των 125 κυβικών ήταν πολύ δημοφιλείς εκείνη την περίοδο επειδή, διέθεταν τεχνολογία και δύναμη. To AF1 Project 108 της Aprilia είχε μονόμπρατσο ψαλίδι πίσω, περιμετρικό πλαίσιο και ο 2χρονος κινητήρας των 125 κυβικών εκατοστών απέδιδε 25 ίππους. Ήταν ή μοτοσυκλέτα που ξεκίνησε τη μόδα με τις αγωνιστικές ρέπλικες μικρού κυβισμού.  

 

Yamaha FZR 1000

Έκανε την εμφάνισή του το 1987 και του δόθηκε το παρατσούκλι «Genesis». Ήταν ο τέλειος συνδυασμός χαρακτηριστικής εμφάνισης και αξιοσημείωτης απόδοσης εκείνη τη δεκαετία. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας του FZR ήταν υδρόψυκτος και είχε 5 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Στη δεύτερη γενιά του, απέκτησε την πρωτοπορειακή για την εποχή βαλβίδα ελέγχου καυσαερίων, EX-UP, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την απόδοσή του. Μπορούσε να επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε μόλις 2.9 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 270 km/h.
Τέτοιες μοτοσυκλέτες καθόρισαν σε μεγάλο βαθμό την πορεία της βιομηχανίας και ήταν ταυτόχρονα πηγή έμπνευσης και αντικείμενα πόθου. 

 

SPECIAL - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ