net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Παρουσίαση

Παρουσίαση
Οδική Ασφάλεια
- Λεωνίδας Γρηγοράκος
Διαβάστηκε από 44199 αναγνώστες

"Στόχος πρέπει να είναι η εμπέδωση οδικής συνείδησης"

Ο κ. Λεωνίδας Γρηγοράκος είναι Βουλευτής Λακωνίας και Πρόεδρος της ειδικής μόνιμης επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια και μιλάει κυρίως για την πρόληψη των ατυχημάτων, αλλά και την καλλιέργεια της υπευθυνότητας στο δρόμο. 
Moto Τρίτη:
Ποιες ήταν οι πρωτοβουλίες της Επιτροπής σχετικά με την ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας το προηγούμενο διάστημα;
Λεωνίδας Γρηγοράκος: Η οδική ασφάλεια είναι μείζονος σημασίας για την Ελλάδα. 
Είμαστε η πρώτη χώρα στην Ευρώπη σε αριθμό τροχαίων ατυχημάτων. Έχουμε τα διπλάσια τροχαία ατυχήματα από τον παγκόσμιο μέσο όρο και κάθε χρόνο σκοτώνονται περίπου 2.000 Έλληνες, ενώ 4.000 μένουν ανάπηροι με βαριές κακώσεις και ακόμη 30.000 τραυματίζονται ελαφρά. Στον τομέα αυτό εμπλέκεται η προσωπική ευθύνη του οδηγού, αλλά υπάρχει και η κοινωνική διάσταση του θέματος, η οικονομική διάσταση του θέματος και η πολιτική διάσταση του θέματος.
Η Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής πραγματοποίησε πολλαπλές συνεδριάσεις, σε δύο από τις οποίες προσεκλήθη και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, που ενημέρωσε την Επιτροπή για τις θέσεις και τις προτάσεις του για τη διαμόρφωση του τεχνικού σχεδίου δράσης που αφορά στην οδική ασφάλεια, για τη δεκαετία 2010-2020, ώστε να επιτευχθεί η μείωση των θυμάτων των τροχαίων. Έγινε ιδιαίτερη αναφορά στην ανάγκη άμεσης ενσωμάτωσης της Οδηγίας 96/ 2008, η οποία είναι υποχρεωτικά εφαρμόσιμη από το 2011 και μετά, περιλαμβάνοντας κυρίως προληπτικά μέτρα και προληπτικό έλεγχο για τη βελτίωση των τεχνικών υποδομών, τα οποία βελτιώνουν αισθητά το επίπεδο της οδικής ασφάλειας.

Μ.Τ.: Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια της Επιτροπής, με δεδομένο ότι η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει μια σειρά μέτρων στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Οδικής Ασφάλειας;
Λ.Γ.: Η Επιτροπή θα συνεχίσει τις εργασίες της, ώστε να συμπληρώσει με νέες προτάσεις και νέο έργο το Εθνικό Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας. Όλοι οι φορείς χάραξης πολιτικής οφείλουν να εντείνουν τις προσπάθειές τους και να εξετάσουν με ποιες επιπλέον δράσεις μπορούν να συμβάλουν στην ενίσχυση της προστασίας των πολιτών από τροχαία. Στο πλαίσιο της χάραξης πολιτικής, πρέπει να αναπτυχθούν πιο πρωτότυπες πολιτικές. Για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, απαιτούνται δράσεις και στους τρεις "τομείς" οδικής ασφάλειας: 1. το πρότυπο οδήγησης, 2. την ποιότητα των οχημάτων που κυκλοφορούν και 3. την ποιότητα της υποδομής που χρησιμοποιείται. Οι εν λόγω δράσεις πρέπει επίσης να είναι συμπληρωματικές τόσο με τους υπόλοιπους τομείς δράσης όσο και με άλλες πολιτικές δράσεις και πολιτικούς στόχους, όπως είναι για παράδειγμα η προστασία του περιβάλλοντος. Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται μια ολοκληρωμένη προσέγγιση. Ωστόσο, εξίσου σημαντική με τον επιδιωκόμενο στόχο είναι η ταχεία ανάληψη δράσης στους τομείς εκείνους που ενδέχεται να αποφέρουν μεγάλα οφέλη για τον τομέα της οδικής ασφάλειας. Σε όλες αυτές τις δράσεις πρέπει να δοθεί προτεραιότητα επί του παρόντος.

 
 Το Α και το Ω
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
8ήμερο Οδικής Ασφάλειας - 1-8/9/2010
Οδική Ασφάλεια: Τα πιο προσιτά μοντέλα με ABS
- Peugeot Elystar 150 efi ABS
- Honda SH 300i ABS
- Kymco Downtown 300i ABS
- BMW G 650GS ABS
- Kawasaki ER-6n ABS
- Suzuki Bandit 650S ABS
- Aprilia SL750 Shiver ABS
- Honda XL700V Transalp C-ABS
- Yamaha XJ6 ABS
Οδική Ασφάλεια: Best Buy -Επιλεγμένα μοντέλα με ABS
Οδική Ασφάλεια: Συνεντεύξεις
- Ταξίαρχος Κωνσταντίνος Κρόκος
- Βασίλης Χαλκιάς
- Λεωνίδας Γρηγοράκος


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ